Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

bevraging: ook eind 2020 aan Spectroscopie - radio astronomie - 'whatever'dag?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

nog een aanvulling over de items van de dag:
    - over gebruik van SPcAudace voor reductie van spectra van Be-sterren
    - hoogstwaarschijnlijk nog iets over BRASS
    Ga de weg die jou het beste lijkt.

Commentaar

Beste Jean-Pierre, beste collega's,

omdat ik voel dat ik behoor tot de spectroscopische gebeurtenissen in Nederland en omdat ik het gesprek hier ook aandachtig lees, een paar opmerkingen:

1. Ik wil graag verslag uitbrengen over mijn spectroscopische projectwerk op 25 april 2020 en wil graag speciale details met u bespreken

2. Ik wil ook een lezing geven op 7 november 2020 over de fantastische campagnes van de Periastron-rondes tot 28 Tauri.

3. Ik denk niet dat nationale inspanningen om spectroscopie te populariseren toekomstgericht zijn. Hoewel sterke activiteiten kunnen worden waargenomen in Frankrijk en, meer recent, in Engeland, laten mijn samenwerkingen met collega's over de hele wereld zien dat het samenbrengen op internationaal niveau in de vorm van workshops en congressen (VEGA2019, VEGA 2021) noodzakelijker en zinvoller lijkt dan het tevergeefs verspillen van energie op nationaal Niveau. Met dit in gedachten zou ik graag willen dat het hetzelfde is in Nederland.

Met vriendelijke groeten,
      prettige kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar

Ernst Pollmann

(PS: tekst geschreven met Google-Translater)

Commentaar

Ernst Pollmann Heel erg welkom op beide dagen. Ik schijf u morgen even een mail om verder af te spreken.

Commentaar

De dag plaatste ik oop bij het topic 'evenementen'. https://www.astroforum.nl/forum/over...-25-april-2020

Commentaar

Werken...
          X