Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Spectroscopie .... van polarex of unitron !!!!

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Spectroscopie .... van polarex of unitron !!!!

Hallo
    ik ben kiwi en ik heb nu 2 Spectroscopie .... van polarex of unitron !!!!
    er is veel verschil in beide Spectroscopie .... ja ik dacht ook het is dezelfde was maar is niet zo ...de nieuwste Spectroscopie met 3 schroefklemmen !!! is veel zwakker.
    en Spectroscopie met 1 schroefklem !!! is veel sterker helder en mooier van kleuren.
    ja je denkt nieuwe uitvoering is Beter maar dat is niet zo ..... !!!!! wie heeft dit test ook gedaan.

Spectroscopie met 1.....denk dat dit het .........................Zit in een licht groene....................
    schroefklem.................eerste prototype is.....................................doosje..... .......................

de kleine Spectroscopie is met 3 schroefklemmen.......de langer Spectroscopie is met 1 schroefklem
    Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: image9.JPG views: 0 grootte: 93,8 KB id: 1431240Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: image10.JPG views: 0 grootte: 84,6 KB id: 1431242

Spectroscopie met 3 schroefklemen
    Les kan uit !! ander niet....................

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: image11.JPG views: 0 grootte: 85,6 KB id: 1431244

regenboog van Spectroscopie ... ik heb hem beetje vergroot.
    Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: snapshot2.png views: 0 grootte: 5,6 KB id: 1431254

​ik heb nog 2 folders met Spectroscopie
    Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: SeikoScope-Polarex-Unitron-Catalog-1964-06.jpg views: 11 grootte: 60,7 KB id: 1431340

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: 0007.jpg views: 13 grootte: 67,6 KB id: 1431342

Voeg bestanden toe
    Last bewerkt door Skyheerlen; 21-10-19, 04:57. Reden: Lettergroottes wat minder schreeuwerig gemaakt.

... Wat is de betekenis van dit? Lijkt wel op 'Google Translate Nederlands'
    Full WMN-member.
    GSO 8" f/8 Ritchey-Chrétien, AT66ED, EQ6 Pro + EQMOD, NEQ3+SynScan, Atik 314L, Atik 314E, SXV-MC8, DSI PRO, Orion autoguider, LodeStar autoguider, Baader DADOS spectrograaf.

Commentaar

"de nieuwste Spectroscopie met 3 schroefklemmen !!! is veel zwakker" Wie had dat gedacht!!!!!!
      And I realised with horror that I’d seen this awful thing before...

Commentaar

Funny stuff, doet me denken aan dit youtube kanaal van een enthousiast verzamelaar: klik
        Mak 180 Pro - 150 mm Solar H-alpha, Losmandy GM-8.
        (https://www.neophoto.nl)

Commentaar

Telescope1960 : leuk dat je helemaal vanuit New Zeeland (althans dat denk ik omdat je zegt kiwi te zijn) op het astroforum terecht bent gekomen.
          Je Polarex spectroscopen zijn interessant, ik wist niet dat Polarex die ook heeft gemaakt: oculairen met een grating erin.

Meestal is het zo, dat als er meer lijntjes op de tralie (grating) in de spectroscoop staan, het spectrum zwakker is, maar wel meer uitgerekt.
          Wat ook kan, is dat de trallie (grating) blazed is, ook die tralie geeft 2 spectra links en rechts van de ster in het centrum, maar de ene is dan helderder dan de andere. Het kan dus zijn dat de heldere een blazed grating heeft, of dat in de minder heldere je naar de verkeerde (=niet blazed) zijde kijkt.

Hopelijk maakt je google translate Nederlands -> Kiwi (Engels) er iets van, anders kan je gewoon weer hier een vraag stellen (in het Nederlands s.v.p. door de taalfoutjes van google translate lezen we wel heen).​​​​​​

EdwardP : nieuw verzamelobject: Polarex spectroscopen
          200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, Fujinon 10x50, ZWO ASI174MM cooled, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf. Radio callsign PA3SKY

Commentaar

Origineel geplaatst door Neo Bekijk bericht
            Funny stuff, doet me denken aan dit youtube kanaal van een enthousiast verzamelaar: klik
            Ik mis alleen nog de grote ventilator en wapperende haren...
            Full WMN-member.
            GSO 8" f/8 Ritchey-Chrétien, AT66ED, EQ6 Pro + EQMOD, NEQ3+SynScan, Atik 314L, Atik 314E, SXV-MC8, DSI PRO, Orion autoguider, LodeStar autoguider, Baader DADOS spectrograaf.

Commentaar

Origineel geplaatst door Paul Gerlach Bekijk bericht
              ... Wat is de betekenis van dit? Lijkt wel op 'Google Translate Nederlands'
              ja inderdaad mijn Hollands is misschien beetje vreemd !!! haha (^_=)/ ik schrijf als een nutty professor !!!
              Last bewerkt door Skyheerlen; 21-10-19, 04:58. Reden: Bold is nergens voor nodig; verwijderd.

Commentaar

Werken...
              X