Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spektroskopieseminarie 2018 in het CFG Studentenlabo Astronomie

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Spektroskopieseminarie 2018 in het CFG Studentenlabo Astronomie

Marc Trypsteen en Ernst Pollmann vragen mij om dit even te melden. Doe ik met alle plezier !

Na het heerlijk en succesvol gebeuren in Tivoli en naar aanleiding van de verschillende opinies die we gedurende deze 3de spectroscopiedag gehoord hebben, zouden Ernst en ik graag een nieuwe uitrol willen doen van een vormingsprogramma, dat als doel heeft amateurastronomen door middel van gerichte seminaries in te wijden in de wetenschappelijke kant van spectroscopie. Op die manier denken we dat het gemiddeld niveau naar een hoger level kan, nl. research grade. Dit is echt nodig om vlot mee te kunnen binnen Pro-Am programma's.

Aangezien ik hier in BelgiŽ nog geen directe uitplooi kan doen van ons educatief programma omdat Astropolis nog moet gebouwd worden,verwijs ik voorlopig naar ons programma dat Ernst zal aanbieden in Duitsland. Het aantal deelnemers is omwille van de intense begeleiding beperkt tot 12 apostelen ;-) en betalend. Niettemin denken we dat gemotiveerde deelnemers er veel gaan van opsteken en klaargestoomd kunnen worden om kwaliteitsvolle spectra af te leveren binnen onze Pro-Am projecten.

In bijlage zitten de aankondiging van Ernst, die ik vertaald heb in het Nederlands en het programma waarvan we beiden de contactpersonen zijn.
    Hier kan je het hele gebeuren vinden.

Click image for larger version  Name:	seminarie compilatiefoto.jpg Views:	1 Size:	704.5 KB ID:	1362234
    Bewaren
    Bewaren
    Last edited by jeanpierre; 24-11-17, 00:04.
    Ga de weg die jou het beste lijkt.
Working...
X