Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spectroscopiedag 18 november 2017

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Skyheerlen vanavond of ten laatste morgenvroeg gooi ik het even online.Toch al de grootste punten: alle sprekers zijn al gekend.Enkel nog wat fijntunen. Powerpoint van prof. Van Rensbergen heb ik binnen.
    Ga de weg die jou het beste lijkt.

Comment

Dit topic mag wat mij betreft dicht. Hier gaan we verder met het programma..

Comment

Daar heb ik nog les van gekregen, van prof. Van Rensbergen!!!!
        355mm F/5 Newton op Losmandy Titan + Nikon D5100 + DMK21 + ASI 120MM

Comment

Originally posted by jeanpierre View Post
          WimC1970 : Kan jij op 18 november iets meer vertellen over waar jij zoal mee bezig bent?
          Zelfde vraag aan Paul (de vorderingen) en Arnold. en tcpip... Ik wil aan het programma zo vroeg mogelijk beginnen. Aanpassingen kunnen altijd, maar ik wil de grote lijnen vastleggen. Het wordt een zeer drukke tweede helft 2017 voor Kijkerbouw (Kutterverhaal).
          Guy en Hugo : jullie weten genoeg te vertellen...
          Ikzelf doe de testen met die proefglaasjes. Misschien nog nét voor de ATT in Essen.
          Nog suggesties over sprekers? shoot....
          Dat is ok, Jean Pierre....
          Ik was even in paniek...18 november??? Oeps heb ik het gemist...maar het is 18 november 2017 LOL ...
          355mm F/5 Newton op Losmandy Titan + Nikon D5100 + DMK21 + ASI 120MM

Comment

WimC1970 : intussen jouw mail ontvangen en inschrijving bevestigd !

Comment

Aan het definitieve programma wordt nog gesleuteld, maar de inschrijvingen zijn nu wel definitief gestart. Niet telang wachten; 40 deelnemers is de limiet.
              En de tijd gaat erg snel...
              http://www.armandpien.be/page/kijker...en#scrollTop=0

Comment

Leuk. Ik kom graag weer langs.
                200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, 90mmF10, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, EF 70-200mmF2.8L, 50mmF1.4, 20mmF2.8, Fujinon 10x50, Kamakura 10x50 Atik4000 mono, Eos70d, SXV-Lodestar, Basler ACA1280-60gm, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf

Comment

Originally posted by patrickduis View Post
                  Leuk. Ik kom graag weer langs.
                  prima Patrick!
                  wel even inschrijven via de link graag. Mailadres kijkerbouw

Comment

Jaja, ik moet nog aan mijn boekhouder doorgeven dat ze het moet betalen..............
                    200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, 90mmF10, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, EF 70-200mmF2.8L, 50mmF1.4, 20mmF2.8, Fujinon 10x50, Kamakura 10x50 Atik4000 mono, Eos70d, SXV-Lodestar, Basler ACA1280-60gm, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf

Comment

Voor idereen die zelf al aan de slag wil met het printen van een spectroscoop; de 3D-bestanden zijn nu online.

https://www.thingiverse.com/thing:2455390

Groet,
                      Paul
                      Full WMN-member.
                      GSO 8" f/8 Ritchey-Chrétien, AT66ED, EQ6 Pro + EQMOD, NEQ3+SynScan, Atik 314L, Atik 314E, SXV-MC8, DSI PRO, Orion autoguider, LodeStar autoguider, Baader DADOS spectrograaf.

Comment

Nog even dit draadje bovenhalen. De dag raakt héél goed gevuld. En wat mooi is; een aantal (toch redelijk wat...) nieuwe namen. Van de totnogtoe 27 namen zijn er 11 nieuw... Mensen die duidelijk aangeven bepaalde zaken graag te vernemen die dag.Die jaarlijkse spectroscopiedag blijkt een concept dat aanslaat. Na afloop even een bevraging doen lijkt mij een goed idee. Inspelen op wat mensen verwachten is een prima middel om ervoor te zorgen dat er geen sleet komt op het concept.

Comment

34 inschrijvingen intussen. Er kunnen er maximaal nog zes bij...

Comment

Prof Van Rensbergen mailt mij net dat hij een nieuwe presentatie maakt de komende dagen:
                            een verhaal over spectroscopie breng waarbij de bijdrage van de Sterrenwacht Sonnenborgh in Utrecht goed wordt belicht.

Comment

Working...
                            X