Announcement

Collapse
No announcement yet.

Zenit (spectroscopiereeks)

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Zenit (spectroscopiereeks)

voor Zenit!!! - zie pag 34
    Losmandy G11, EdgeHD8, L-200 spectrograaf, LowSpec, SA100, SA200

Zopas gelezen ! TOP inderdaad !
    Ga de weg die jou het beste lijkt.

Comment

Ik heb geen abo. Waar heeft Zenit deze pluim aan te danken?
      Full WMN-member.
      GSO 8" f/8 Ritchey-Chrétien, AT66ED, EQ6 Pro + EQMOD, NEQ3+SynScan, Atik 314L, Atik 314E, SXV-MC8, DSI PRO, Orion autoguider, LodeStar autoguider, Baader DADOS spectrograaf.

Comment

Artikelenreeks over spectroscopie. Deze maand deel 1

Comment

Jeanpierre, ken jij de auteur?
          Losmandy G11, EdgeHD8, L-200 spectrograaf, LowSpec, SA100, SA200

Comment

Ik heb geen Zenit abonnement, wat staat erin?
            200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, 90mmF10, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, EF 70-200mmF2.8L, 50mmF1.4, 20mmF2.8, Fujinon 10x50, Kamakura 10x50 Atik4000 mono, Eos70d, SXV-Lodestar, Basler ACA1280-60gm, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf

Comment

patrickduis : spectrocopie deel 1: de theroie door Dr. ir. David ter Weele
              aj55 : Arnold; zopas even aangeschreven. Wij kennen hem niet, maar daar moet toch wel verandering in komen hé :-)

Comment

Oktober nummer en ook November nummer doorgenomen. Geen vervolg zoals beloofd in deel 1 van september ?

Comment

Ik heb nog steeds het artikel niet gezien.
                  @JP: David ter Weele.....hmmm, die ken ik niet.
                  200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, 90mmF10, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, EF 70-200mmF2.8L, 50mmF1.4, 20mmF2.8, Fujinon 10x50, Kamakura 10x50 Atik4000 mono, Eos70d, SXV-Lodestar, Basler ACA1280-60gm, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf

Comment

Heeft al eerder hier gepubliceerd. Zie o.a. http://www.astroforum.nl/forum/visue...et-hoogtemeter
                    Ik mocht dat artikel voor ons blad van de Werkgroep Kunstmanen gebruiken.
                    Een dag heeft 24 uur en dan heb je de nacht ook nog.

Comment

David heeft in het nieuwe Zenit nummer van november weer een aantal artikelen geschreven over spectroscopie, maar liefst 4 delen.

Comment

Inderdaad, en voor de 40 deelnemers van de spectroscopiedag in Oudenbosch op 18 november ligt voor elk een gratis exemplaar klaar. Geschonken door ZENIT. Die werden vandaag op de post gedaan richting Gent.

Comment

Originally posted by jeanpierre View Post
                          : spectrocopie deel 1: de theroie door Dr. ir. David ter Weele
                          Ik merk op dat in het tweede artikel - Spectrografen: het vast leggen van spectra - een foute foto staat. De foto (fig5) laat zien hoe spectra verkregen worden door gebruik van een Staranalyser en laat van de sterren de 0de orde zien met het spectrum van de 1e orde. Op de foto staat de rode kant van het spectrum het dichtsbij de 0de orde. In werkelijkheid echter staat het blauwe deel het dichts bij de 0de orde zoals ook in fig 4 op dezelfde pagina is aangegeven.

je bent nooit te oud om te leren.

Comment

Working...
                          X