Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Telescooplens bij de Lidl

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Telescooplens bij de Lidl

Zojuist aangemeld bij dit forum naar aanleiding van deze advertentie.

Mijn vraag is of de telescooplens van Bresser voor 169,00 voor een beginner een goede optie is.

Alvast bedankt.

Vincent
    schijn niet zo in m'n gezicht met dat velle licht

je bedoelt deze denk ik. ik heb hier niet zoveel ervaring mee maar ik zie dat er geen zoeker op zit. Ik heb zelf ook een scoop zonder zoeker en dat zoekt heel moelijk. en het is ongeveer de zelfde montering als ik heb dus de kans bestaat dat die niet op zijn plek blijft staan en steeds naar beneden zakt.

Commentaar

Dat is ook geen astronomische kijker, maar bedoeld voor aardse waarnemingen.

Dus ik denk niet dat er veel mensen ervaring mee hebben hier.
      150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
      Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Commentaar

Is inderdaad een spottingscope. Kijk eens op een vogelaarsforum. Meer kans op succes.
        30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Ik heb zoiets als eerste kijker gehad (Kowa TSN-821), al zat deze in een andere prijsklasse. Ik heb er deepsky mee kunnen zien zoals je dat van een redelijk 82 mm objectiefje zou kunnen verwachten. Aansprekende voorbeelden: M51 (Draaikolknevel), M81/82, M57 (Ringnevel), M27 (Halternevel), M31 (Andromedanevel), M13, M1 (Krabnevel). Het objectief van deze kijker is zelfs nog wat groter. Het zal me wel verbazen als de optiek net zo goed zal zijn als die van de Kowa. Het zoom oculair is misschien wel leuk voor aardse waarnemingen, maar niet echt geweldig voor deep sky. Maankraters zijn natuurlijk geen probleem, en je kunt ook mooi de ring van Saturnus zien.