Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Meade ds-114

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Meade ds-114

Is de Meade DS-114 een goede telescoop om mee te beginnen?
    En zijn er deskundige die me kunnen vertellen wat te verwachten van die telescoop?
    Ik ben eigenlijk op zoek naar info over wat ik wel of niet kan verwachten te zien met die Meade.

Gr. Jeroen
    I knew nothing!

Ja wat zou je graag willen zien? is de grote vraag. Met een dergelijke kijker zul je waarschijnlijk al je verwachtingen de deur uit moeten zetten. De foto's uit tijdschriften haal je vrijwel nooit.

Ik neem aan dat je visueel wilt waarnemen? Wat wil je er maximaal aan uitgeven?

Hoewel er veel objecten in de Autostar van die Meade staan, zul je zeer veel van die 1400 objecten niet eens zien ook al is je kijker erop gericht.

Misschien moet je ook deze review maar eens lezen. Die is niet erg positief. Er zitten namelijk veel nadelen aan dit apparaat, zoals ongebruikelijke maat oculairen, dus lastig upgraden later bijvoorbeeld.

Commentaar

Bedankt Redfish,

De melding van een ongebruikelijke maat oculairen maakt me toch even terughoudend.
      Ik wil zowel visueel waarnemen als met een webcam gaan werken, en aangezien ik een absolute noob ben op dit genied appricieer ik je reply.

gr. Jeroen
      I knew nothing!

Commentaar

Origineel geplaatst door JC
        Bedankt Redfish,

De melding van een ongebruikelijke maat oculairen maakt me toch even terughoudend.
        Ik wil zowel visueel waarnemen als met een webcam gaan werken, en aangezien ik een absolute noob ben op dit genied appricieer ik je reply.

en over de vraag wat ik op het moment maximaal wil uitgeven. Laat ik dat bedrag eens zetten op 350 euro.

gr. Jeroen
        I knew nothing!

Commentaar

Probeer er achter te komen wat voor oculair maat hij werkelijk heeft dit type kijker werd eerst uitgevoerd met het 24.5mm type (die echt nog wel zijn te krijgen Ganymedes) en later met het 31.75mm type vandaag de dag de standaard.
          Waar haal je hen vandaan? deze moet het je zeker kunnen vertellen.
          http://www.opticsplanet.net/meade-ds2000-1.html het is een kijker dei niet meer door Meade word gelevert en ik denk dat juist daar het probleem zit in verband met onderdelen als er wat stuk gaat.

Commentaar

Werken...
          X