Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Compacte (beginners)telescoop?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Compacte (beginners)telescoop?

Dag,

Ik ben op zoek naar een goede (beginners)telescoop. Omdat ik echter midden in de stad woon en bovendien geen tuin heb, ben ik wel genoodzaakt met mijn telescoop op pad te gaan. Veel telescopen passen wel in de auto, maar ik wil ook heel graag in staat zijn om telescoop+montering op de fiets mee te nemen. Buis in een rugtas, en montering op de bagagedrager of in de fietstas, stel ik me zo voor. Andere wensen: parallactische montering en eventueel geschikt te maken voor astrofotografie. Ik heb even rond zitten kijken op het internet, maar kan zo snel niets vinden wat geschikt lijkt. Iemand een suggestie??

Groeten,

Ronald

Re: Compacte (beginners)telescoop?

Origineel geplaatst door ronaldk
    Dag,

Ik ben op zoek naar een goede (beginners)telescoop. Omdat ik echter midden in de stad woon en bovendien geen tuin heb, ben ik wel genoodzaakt met mijn telescoop op pad te gaan. Veel telescopen passen wel in de auto, maar ik wil ook heel graag in staat zijn om telescoop+montering op de fiets mee te nemen. Buis in een rugtas, en montering op de bagagedrager of in de fietstas, stel ik me zo voor. Andere wensen: parallactische montering en eventueel geschikt te maken voor astrofotografie. Ik heb even rond zitten kijken op het internet, maar kan zo snel niets vinden wat geschikt lijkt. Iemand een suggestie??

Groeten,

Ronald
    Wat is je budget ongeveer? Een kort refractortje op een Porta montering kan handig zijn. Fotografie en mobiliteit op de fiets is ben ik bang iets dat niet zo goed bij elkaar past, dan kom je toch al snel uit op zwaardere en vooral grotere monteringen (tenzij je een fietskarretje hebt?)

Robtics heeft bijvoorbeeld al een shorttube 7cm f/5 refractortje op een AZ-3 montering voor een kleine 200 euro, ervaring met dit soort scoopjes heb ik echter niet.