Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Aankoop van mijn eerste telescoop, een CELESTRON ?????

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

En wat denken jullie nu eigenlijk van de Celestron Omni XLT 150. Is dit waar voor zijn geld (450 euro). Volgens ik gelezen heb op reviews, heeft hij een hele goede optiek en een degelijk onderstel.

Commentaar

Ik weet niet of de betere handgeselecteerde optiek zijn geld waard is ten opzichte van een standaard 150/750 mm newton van Celestron. Je hebt met de CG-5 wel een betere montering die meer geschikt is voor astrofotografie. En dan is er nog het uiterlijk voor sommige niet belangrijk maar geef mij maar de wat meer klassieke look van de gewone 150/750 Newton, de Omni XLT is mij persoonlijk wat te trendy, maar goed over smaak valt niet te twisten en in het donker zie je het verschil toch niet (behalve als ie in de woonkamer staat als hij niet gebruikt wordt)

Commentaar

Origineel geplaatst door peletonduwer
        Ja deze bresser messier had ik ook al gezien. Die is ook nie mis. Ik denk alleen, dat de verzending hoog zal oplopen. Je bent vlug aan 25 kg voor het pakket
        11 euro zoveel tot 30kg bij TPG. Zitten wel maximale afmetingen aan verbonden hoor....
        150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
        Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Commentaar

Okay, het ligt uiteraard aan wat je wilt zoeken met je zoeker, maar voor deep sky localiseren van objecten is een 6x30 echt te min.

Vanwege de lage vergroting heb ik ook het idee dat het hele beeld een grijze waas wordt in de stad waar wat meer lichtvervuiling is. Naarmate je meer vergroot krijg je toch iets hoger contrast.

Commentaar

Origineel geplaatst door peletonduwer
            En wat denken jullie nu eigenlijk van de Celestron Omni XLT 150. Is dit waar voor zijn geld (450 euro). Volgens ik gelezen heb op reviews, heeft hij een hele goede optiek en een degelijk onderstel.
            Het is waar voor zijn geld. Of het de beste koop is hangt van vele factoren af.

Als je de "Skywatcher" versie van die optiek (die van Synta komt) neemt heb je voor 479 eurootjes al de betere EQ5-montering, en voor 519 eurootjes al een 200mm f/5 op die montering...

Het verschil zit'm in de coatings en de afwerking (die op de Omni XLT een tikkeltje beter is).
            Alexis Cousein -- "Number Six is feeling unmutual today". Zelfgemaakte 400mm f/4.46 op Tom O. platform; 250mm f/4.8 Alkaid; Skywatcher 130mm f/5 reflector; 60mm Lunt.

Commentaar

Werken...
            X