Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Aankoop van mijn eerste telescoop, een CELESTRON ?????

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Aankoop van mijn eerste telescoop, een CELESTRON ?????

Hallo

In mijn zoektocht vond ik deze telescoop van het gekende merk Celestron (zie link)

Graag eens de mening van de kenners. Is dit een goede eerste koop voor een beginner.

http://www.celestron.com/c2/product.php ... #downloads

Can't go wrong on the Celestron zeg ik maar altijd.

Goeie scoop, maar gezien de prijs ervan hoop ik dat je al zeker weet dat je het een leuke hobbie gaat vinden, want anders kun je beter eerst een goedkopere 2e hands kopen.

Overigens zit er maar 1 oculair bij zie ik zojuist (25mm) en das niet echt jofel, je wilt er minimaal 3 (25mm, 15 en 10 ofzo).
    Dus ik denk dat je voor de helft (of anders 400 euries ofzo) een suberb 2e hands kunt kopen.

my 2ct..
    * Messier N-130 en Skylux 70 volgkijker
    * 10x50 Bresser bino
    * TouCam II Pro
    * Jagermeister handschoenen en Dommelsch muts (brrr..)

Commentaar

Ik heb hem ergens gezien voor 399 euro. Een bresser messier 130 kost ook zo'n 335 euro in Duitsland.

Commentaar

Origineel geplaatst door peletonduwer
        Ik heb hem ergens gezien voor 399 euro. Een bresser messier 130 kost ook zo'n 335 euro in Duitsland.
        En juist die heb ik 2e hands (1 jaar oud) voor 150 euries gekocht.
        * Messier N-130 en Skylux 70 volgkijker
        * 10x50 Bresser bino
        * TouCam II Pro
        * Jagermeister handschoenen en Dommelsch muts (brrr..)

Commentaar

een spiegel 150mm en een brandpunt van 750 , geeft dit geen probleem wegens te kleine verhouding tussen de twee.

Commentaar

Kijk hier eens naar:
            http://www.teleskop-service.de/CTelesko ... htm#150750

Praktisch dezelfde kijker, zelfde montering. Prima ding, heb hem zelf gehad.
            Sterrenkijker (van het forum) heeft er ook één en is volgens mij ook zeer tevreden.

Origineel geplaatst door TheTrip
            Ik zou echt niet meer willen betalen voor dezelfde scoop, maar dan met een Celestron stickertje.
            "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

is dit niks voor je? Meer opening voor minder geld!
              http://link.marktplaats.nl/130371092
              *vond Robson 1.0 bouwen toch een heel stuk simpeler dan nu het ineens zo klein moet :\

Commentaar

Ja deze bresser messier had ik ook al gezien. Die is ook nie mis. Ik denk alleen, dat de verzending hoog zal oplopen. Je bent vlug aan 25 kg voor het pakket

Commentaar

Origineel geplaatst door TheTrip
                  .
                  Dat is absoluut niet waar. Celestron is een stickertje . Er zit zeker goedkope Chinese ramsj tussen. Blind varen op een merk kun je eigenlijkj pas in het duurdere segment.
                  30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Origineel geplaatst door peletonduwer
                    een spiegel 150mm en een brandpunt van 750 , geeft dit geen probleem wegens te kleine verhouding tussen de twee.
                    Je kunt al geen goedkope breedbeeldoculairs gebruiken zonder randdefecten te zien, en je ziet wat coma, maar dat maakt de 'scoop juist handig - en als je begint dan is het extra beeldveld mooi meegenomen.

Als dat je stoort is het alternatief een 6" of 8" Dob - die zijn f/8 resp f/6.

Maar da's een heel ander type telescoop. Eenvoudiger en stabieler, maar zonder montering die kan volgen.
                    Alexis Cousein -- "Number Six is feeling unmutual today". Zelfgemaakte 400mm f/4.46 op Tom O. platform; 250mm f/4.8 Alkaid; Skywatcher 130mm f/5 reflector; 60mm Lunt.

Commentaar

Origineel geplaatst door Roel
                      Kijk hier eens naar:
                      http://www.teleskop-service.de/CTelesko ... htm#150750

Praktisch dezelfde kijker, zelfde montering.
                      De EQ3-2 staat wel op een betere drievoet bij de Celestron, en de spiegels hebben een enhanced coating (met grotere reflectiviteit). De tandwieloculairhouder van de XLT is ook iets beter dan de "gewone" Synta-tandwieloculairhouder.
                      Alexis Cousein -- "Number Six is feeling unmutual today". Zelfgemaakte 400mm f/4.46 op Tom O. platform; 250mm f/4.8 Alkaid; Skywatcher 130mm f/5 reflector; 60mm Lunt.

Commentaar

Origineel geplaatst door Roel
                        Sterrenkijker (van het forum) heeft er ook één en is volgens mij ook zeer tevreden.
                        Klopt ik heb de C6-N HD die staat op een CG-5 montering dat is nog een slagje beter dan de CG-4 van de Omni XLT 150. Bij astroshop kost die 365,= Met een 150/750 (of F/5)op een CG-5 Newton kan je prima waarnemen aan planeten en deepsky en daarnaast ook nog best de eerste stapjes op het gebied van astrofotografie zetten is mijn persoonlijke mening.

Commentaar

Je moet wel die zoeker meteen door de plee spoelen. Snap niet dat ze zoiets nog steeds op telescopen zetten. Afschuwelijk die dingen(dan heb ik het over de 6x30 zoekers)!

Commentaar

Ik heb een 6x30 en een 8x50 zoeker, en ik prefereer de 6x30 omdat die een beeldhoek van 7 graden heeft. Een 6x30 is geen wereldspul, maar om het nou afschuwelijk te noemen is overdreven vind ik. Bovendien kan zelfs een 6x30 je plee al verstoppen.
                            Batchainpuller schreef: Ik vind wel dat een dob zoals een samuraizwaard naar je lichaamsverhoudingen op maat gemaakt moet worden.

Commentaar

helemaal mee eens
                              celestron c8 westling 20x80 celestron c11
                              eq6 montering 102/500 refractor

Commentaar

Werken...
                              X