Ik ben van plan om een telescoop te kopen. Maar ik heb een aantal telelescopen op het vizier. Maar ik ben nog een echte beginneling en weet niet welke merken goed zijn of niet goed zijn. Ik wil wel rekening houden dat ik in de toekomst astrofotografie ga doen. Deepsky en nevels vind ik iestjes belangrijker dan planeten en de maan. Na wat pluis werk op internet kom ik op de volgende telescopen die hier geschikt voor zijn: Maan planeten: goed, nevels: erg goed, sterren stelsels: goed. Astrofotografie Ja.
De Volgende merken kwam ik op:
SKYWATCHER 200/1000MM F5 met EQ 5
Synta Newton 200 / 1000 mm F5 -met EQ5 volgens mij het zelfde als de Skywacher
Celestron Advanced C8-N F5 met Duitse mount AS ( planeten:erg goed, sterrenstelsel :erg goed)
BSO N 200/1000 F 5 with 1:10 reduction Astro-5
BSO N 200/800 F4 met Astro-5
Konus Konusky-200 200mm /1000mm wat completer met 2 motors en poolzoeker.
Bij de BSO F4 is buis iets korter en bij de F5 iets langer. Het heeft iets met ratio te maken. Ik heb er over gelezen maar snappen doe ik het niet. Het bedrag voor die F4 en F5 is het zelfde, maar wat is het verschil?
En kan ik er van uitgaan dat de winkels (astroshop.de) zeggen met planeten en maan goed, nevels goed, sterrenstelsels goed.
De meeste hebben geen volgmotors maar die kan je toch later aan- schaffen.
In iedergval bedankt voor jullie antwoord en ik hoop dat ik gauw een telescoop te kunnen aanschaffen.
De Volgende merken kwam ik op:
SKYWATCHER 200/1000MM F5 met EQ 5
Synta Newton 200 / 1000 mm F5 -met EQ5 volgens mij het zelfde als de Skywacher
Celestron Advanced C8-N F5 met Duitse mount AS ( planeten:erg goed, sterrenstelsel :erg goed)
BSO N 200/1000 F 5 with 1:10 reduction Astro-5
BSO N 200/800 F4 met Astro-5
Konus Konusky-200 200mm /1000mm wat completer met 2 motors en poolzoeker.
Bij de BSO F4 is buis iets korter en bij de F5 iets langer. Het heeft iets met ratio te maken. Ik heb er over gelezen maar snappen doe ik het niet. Het bedrag voor die F4 en F5 is het zelfde, maar wat is het verschil?
En kan ik er van uitgaan dat de winkels (astroshop.de) zeggen met planeten en maan goed, nevels goed, sterrenstelsels goed.
De meeste hebben geen volgmotors maar die kan je toch later aan- schaffen.
In iedergval bedankt voor jullie antwoord en ik hoop dat ik gauw een telescoop te kunnen aanschaffen.
Commentaar