Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Eindelijk een telescoop

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Eindelijk een telescoop

Zo, ook ik mag me vanaf vandaag de trotse bezitter noemen van een telescoop en wel de Bynostar SPN 130/900 F7.
    Voorzien van 2 plossl oculairen: 10 en 25 mm en 2x barlowlens.
    Er zit ook een superhandig gereedschapssetje bij, en alsof het nog niet genoeg was, er zat ook nog een draaibare sterrenkaart bij, plus het boek Genieten van de sterrenhemel van Rob Walrecht.
    Mijn Byno weegt 13 kg, de TNT bezorger vroeg zich al af wat er in die doos zat.
    Wat wel jammer is is dat er geen enkele handleiding bijzit, ja een simpele handleiding van de bijgeleverde volgmotor, maar dat wees zich vanzelf.

Verder ziet mn Byno er keurig uit, een pluim ook voor Futurumshop, heb mn kijker afgelopen maandag via de site van hun besteld en vandaag netjes afgeleverd.
    Kon mn bestelling ook volgen op internet, wel handig om te zien op welke dag je bestelling geleverd wordt, kortom ben zeer tevreden met Futurumshop, nu nog afwachten wat de kijker gaat laten zien, kan niet wachten.
    Bynostar SPN 130-900mm F7, Carl Zeiss Jena Deltrintum 8x30 bj'38, Bresser Corvette 10x50 bino, Bresser Astro 20x80 bino

Gefeliciteerd met je nieuwe aanschaf!!
    Vanavond zijn er volgens KNMI enkele opklaringen dus kan je mooi gaan kijken! succes!
    - Sidus Ludoviciana -

Commentaar

Dankje fixxxer, nu maar hopen dat het idd nog eens gaat opklaren.
      Bynostar SPN 130-900mm F7, Carl Zeiss Jena Deltrintum 8x30 bj'38, Bresser Corvette 10x50 bino, Bresser Astro 20x80 bino

Commentaar

Re: Eindelijk een telescoop

Origineel geplaatst door kleine_beer
        Wat wel jammer is is dat er geen enkele handleiding bijzit, ja een simpele handleiding van de bijgeleverde volgmotor, maar dat wees zich vanzelf.
        Dit vond ik op de website van Bynostar, is weliswaar geen papieren handleiding maar misschien heb je er wat aan.

Succes en veel plezier ermee,

Victor
        "SQM is nothing, transparency is everything."

Commentaar

Bedankt Victor, heb net ff de filmpjes bekeken. De telescoop in de filmpjes is iets anders van opbouw maar principe is hetzelfde.
          Komt wel goed
          Nu nog wachten op een dag dat het goed weer is, durf mn telescoop nu nog ff niet buiten te zetten om de boel te testen op een kerktoren, de lucht ziet er nogal dreigend uit, dus dat moet maar ff wachten.

Commentaar

De Komeet, probeer komeet Holmes te vinden !

Misschien niet het makkelijkste als je net een nieuwe telescoop hebt, maar als je het lukt zal je dat niet gauw vergeten !

Commentaar

Ja daar zit ik dus ook op te hopen he maar het weerbericht ziet er weinig positief uit geloof ik.
              Had 17P al met mn verrekijker bekeken dus ben benieuwd wat dat in mn telescoop gaat geven.

Commentaar

Gefeliciteerd, kleine_beer! Die kijker heb ik zelf ook gehad. Prima kijker. Er staan nog wel wat waarneemverslagen op dit forum.

Wat wel jammer is is dat er geen enkele handleiding bijzit
                Komt dat even mooi uit, ik hem hem hier voor me liggen. "Handboek voor het optimaal gebruik van uw Bynostar telescoop", 8 pagina's A4.
                Als je me je adres pb't stuur ik hem naar je toe!
                "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

dankjewel Roel, dat zou mooi zijn, ik zal je even een pbtje sturen dan.

Commentaar

Gefeliciteerd met je telescoop kleine beer! Heel veel kijkplezier!
                    Bresser 7 x 50
                    Sky-Watcher Newton 200/1000mm EQ-5

Commentaar

Dankjewel amarie, heb em meteen op de eerste dag al kunnen proberen, was gaaf.

Commentaar

Zo, ook ik mag me vanaf vandaag de trotse bezitter noemen van een telescoop..
                        Vandaar dat het zo bewolkt was dit weekend!

Gefeliciteerd met de aankoop en nu nog maar hopen dat het snel opklaart.
                        "Have you ever tried to imagine how huge the universe is? I've tried it many times.."

Commentaar

Mja en niet alleen dit weekend maar toch bedankt

Commentaar

Werken...
                          X