Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Duurzame hobby of bevlieging ?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Hyperion: nou ja, jij normaal? :P Hmmm, ik moet denk ik dan mijn colleges statistiek maar weer gaan ophalen :P
    Dit is geen undersign.

Commentaar

Dan is dat volgens mij nog wel prille liefde denk ik Vega, na een aantal jaren zal de romantiek daar ook wel van af zijn vermoed ik

Mijn vriendin heeft het nogal vlug koud, dus ik denk niet dat ze ooit mee zal gaan op mijn nachtelijke ontdekkingstochten. Maar soit, iemand moet het bed warm houden ondertussen hé
      254mm f/4.7 Dobson | 130mm f/5 Newton EQ2 | 10x50 Helios verrekijker

Commentaar

Origineel geplaatst door Jurgen
        Dan is dat volgens mij nog wel prille liefde denk ik Vega, na een aantal jaren zal de romantiek daar ook wel van af zijn vermoed ik

Mijn vriendin heeft het nogal vlug koud, dus ik denk niet dat ze ooit mee zal gaan op mijn nachtelijke ontdekkingstochten. Maar soit, iemand moet het bed warm houden ondertussen hé

Daar heb je natuurlijk wel een punt
        Achja, geven en nemen in een relatie, elkaar ruimte geven bij elkaars hobby´s, ook financieel gezien. Mag toch eigenlijk geen problemen geven.
        Op dit moment telescooploos :,-(

Commentaar

Ik zal als ware n00b ook es ff reageren hierop. Ik heb sinds een paar weken een schat van een vriendin. Ze snapt er geen donder van allemaal, maar ze toont wel belangstelling en das voor mij meer dan genoeg. Iedereen heeft zijn gektes en zo heb ik sterrenkunde. Das belangrijk om te beseffen en zeker om dat van elkaar te beseffen. Dingen als een smsje krijgen met "hoe zijn de sterretjes" erin is voor mij alles wat ik nodig heb. En qua geld, tja dat blijft een puntje. Mja, geef d'r een blik op de dubbel cluster door een 8" dob met een 40mm WA en je hoort er niks meer van.

Maar volgens mij moet je het wel een beetje treffen hoor als amateur-astronoom, zeker op mijn leeftijd. Tis een hobby die naast duur ook gewoon nerdy oogt. Ik bedoel tis niet een echt een mooie pick-up line voor in het café; "jij wil vast wel ff door mijn 8" dobson kijken..." :P
          Scientia non habet inimicum nisi ignorantem.
          Omne ignotum pro magnifico.

Commentaar

Ik bedoel tis niet een echt een mooie pick-up line voor in het café; "jij wil vast wel ff door mijn 8" dobson kijken..."
            Oeps...

:P
            Swingen op Buena Vista Social Club

Commentaar

Het wordt nog gekker als ze als reactie geeft: "als ik door jou 8" dobson mag kijken, mag jij mn barlow van dichtbij bekijken".
              Bynostar SPN 130-900mm F7, Carl Zeiss Jena Deltrintum 8x30 bj'38, Bresser Corvette 10x50 bino, Bresser Astro 20x80 bino

Commentaar

Als je die reactie terugkrijgt, dan ben je de juiste meid tegen het lijf aangelopen .

Maar nu maar weer ontopic, shall we? 8)
                Swingen op Buena Vista Social Club

Commentaar

mijn familie denkt ook dat het maar een bevlieging is, net zoals met de opleiding verpleegkunde.

ik start op 13 november met de cursus Praktische Sterrenkunde bij Urania (België) dus meen het serieus.

ik heb nu nog een beginnerstelescoopje maar denk erover om er zelf 1 te bouwen.

groetjes
                  kijk uit voor kastanjebolsters. ze zijn levensgevaarlijk !
                  nog steeds gek op sterren en planeten !

Commentaar

Ik ben juist eens even gaan kijken op de site van Urania wat die cursus praktische sterrenkunde juist inhoud. Miljaar, dat ik me daarvoor niet ingeschreven heb, lijkt me een heel interessante cursus ook, over sterrenkijkers, waarnemen, astrofotografie, ..... Helaas is de cursus volzet en zal ik een jaar moeten wachten om hem ook te kunnen volgen.

Soit, de basiscursus theoretische sterrenkunde is ook heel interessant, maar de drang om zelf zoveel mogelijk te weten te komen over alles wat met de praktijk te maken heeft kriebelt tot in mijnen kleine teen

Commentaar

Soms kan het ook een dure bevlieging zijn en een eenzame hobby?
                      Quelle horreur !
                      Requiem pour un twister.

Commentaar

Als je in een vreemd land, in je eentje, 's nachts in het pikkedonker, naar al die pracht staat te kijken, dan is dat wel eens (altijd) eenzaam, maar wel in positieve zin. Die keren dat je alleen, onder die sterrenhemel en met je eigen gedachten bent, zijn vrij zeldzaam en voor mij erg aangenaam.
                        Chuck Norris destroyed the periodic table, because he only recognizes the element of surprise.

Commentaar

Ja, ik vind ook wel dat dat iets heeft Baco, net alsof je één wordt met de natuur en het heelal. Je hoeft daarvoor niet in een vreemd land te vertoeven, gewoon hier in ons eigen land, midden in de natuur ergens staan onder een sterrenhemel, heeft iets aparts. Ik kan het moeilijk beschrijven, maar eenzaam voel ik me op zo een moment helemaal niet, integendeel, ik vind het gewoon fascinerend.

Commentaar

Ik denk dat een ieder dat gevoel wel kent. Soms heeft een mens niet meer nodig dan zichzelf, rust en een goed uitzicht. Als je daarbij ook nog es je wereld kunt verijken dmv een 8" dob... Wat zijn wij toch gelukkige mensen.
                            Scientia non habet inimicum nisi ignorantem.
                            Omne ignotum pro magnifico.

Commentaar

Hm, ik moet het voorlopig zonder sterrenkijker stellen, zal er in ieder geval ooit wel eens een goede kopen, maar voorlopig moet ik het doen met een sterrenkaartje in mijn handen. Maar ben dan ook een beginner, de sterrenbeelden leren kennen en vinden, de met het blote oog zichtbare planeten bekijken, de pleiaden, ... Zonder kijker kan ik me voorlopig nog wel even bezighouden

Commentaar

Oh ja natuurlijk, het alleen zijn s'nachts met je eye on the universe is absoluut relaxerend, en is een aspect wat ik er ook leuk aan vind, uiteindelijk zijn men beste waarneemsessies alleen.

En was men comment een speling op de titel,
                                en doelende op dat het vaak wel toch iets kost deze hobby, en dat bepaalde wederhelften of andere mensen in je omgeving niet meteen je enthousiasme delen en dus soms een eenzame hobby.

Maar daarom is er dit forum hé
                                Quelle horreur !
                                Requiem pour un twister.

Commentaar

Werken...
                                X