Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

hulp gevraagd bij filter van lens toucam III hergebruiken

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

hulp gevraagd bij filter van lens toucam III hergebruiken

Een vraag.

Ik wil het filter van de toucam III lens hergebruiken, zodat mijn astrofoto's beter worden. Hoe werkt dit ???

alvast bedankt voor een stapsgewijze uitleg !

groetjes

Marcel
    Laten we een moord plannen, of een religie starten

Niet, dat krijg je namelijk hel moeilijk los. Wat je beter kan doen is in je 1.25" adapter een los filter schroeven. Het Baader IR/UV filter doet nagenoeg hetzelfde als je filter van je ToUCam.
    Dit is geen undersign.

Commentaar

Op zich is dit te doen. Wat ik heb gedaan is de lens boven het schroefdraad doormidden gehakt. Let wel dat je daar "zaagt" dat je dit filtertje niet raakt. Ook dit filtertje niet met de vingers aanraken. Is weer moeilijk schoon te krijgen.
      Vervolgens heb ik dit filtertje bevestigd aan het stukje schroefdraad van de oude lens, bij bij viel dit er precies in. Een klein ringetje erop geplaatst met dezelfde opening als dat van het busje met schroefdraad. Vervolgens deze op de webcam geschroeft en klaar is kees.. Ligt er ook een beetje aan hoe de webcam in elkaar zit natuurlijk. Ik wil wel wat fototjes maken van het brouwsel als je wil, maar dat wordt pas morgen.

@Yigal:
      Je zegt: "doet nagenoeg hetzelfde als je filter van je ToUCam" wat is dan het verschil?
      =WMN Clan Member=

“We didn’t lie about ‘certain’ things.. We lied about everything!”

Commentaar

Arlestron: dat ik a) niet zeker van dezelfde transmissie ben (theoretisch zou het hetzelfde moeten doen maar dat zegt niets over de feitelijke filters) b) dat je hierbij zelf een UV/IR filter kan kiezen en niet per se vastgehouden bent aan het filter dat al ingebouwd zit.
        Dit is geen undersign.

Commentaar

Op die manier. Al met al vond ik het een leuke bezigheid om dit filtertje te plaatsen. Het filtertje is er natuurlijk weer uit te draaien, maar zit je weer te klooien. Plus, even proberen wat het filtertje doet voordat je echt iets aanschaft.
          =WMN Clan Member=

“We didn’t lie about ‘certain’ things.. We lied about everything!”

Commentaar

Werken...
          X