Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

batterijen zijn zo snel leeg (meade etx 70)

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

batterijen zijn zo snel leeg (meade etx 70)

een vraag, mijn batterijen 6 stuks voor mijn meade etx 70 zijn zo snel leeg. Nu heb ik al gedacht aan oplaadbare batterijen. Maar is het ook mogelijk om een soort accu te kopen. Met 2 x een 12 volt aansluiting Misschien kan ik mijn laptop dan ook op deze accu aansluiten. weet iemand of zoiets bestaat en of dit werkt ?

alvast bedankt

marcel
    Laten we een moord plannen, of een religie starten

Zeker bestaat zo iets: de ALDI had er enkele weken geleden een in de verkoop onder de naam "energiestation". Maar ook Halfords heeft dit soort apparaten. Ze bevatten allemaal een accu die je op het lichtnet kunt opladen en hebben meestal meerdere aansluitingen van 12V. En dat werkt prima.
    Polarex D60 900mm/parallactisch statief + motor
    Sumerian Optics Propus (prototype) 10" F/4.7 (Protodob)
    Sumerian Optics Canopus 18" F/4.3 (Hyperdob)

Commentaar

oke duidelijk dat is inderdaad wat ik zoek, nog een vraaagje hoe sluit je vanaf het energiestation uitgang van 12 volt je telescoop aan. M.a.w. welk snoertje heb je daarbij nodig. vanuit mijn telescoop komt een kabeltje met daaraan twee aansluitingen een zeskantige en een ronde aansluiting. ze lijken een beetje op drukknopen. deze aasluiting klik je normal vast op je baterijpack waar de zes baterijen inzitten
      Laten we een moord plannen, of een religie starten

Commentaar

Ik heb een korte tijd ook een ETX 70 gehad en heb gewerkt met oplaadbare batterijen, gaat prima maar zorg wel voor een paar goede ik denk dan aan 2000 milliampere oid.

Commentaar

Een ETX70 is toch 9V?? Dan zou ik er geen 12V op zetten.

6 x 1.5V is bij mij 9V.......................
          Groet, Jan

Commentaar

@Titan. Waarschijnlijk is dat het type aansluiting dat je ook op een 9V batterijblokje kunt vastdrukken. Dan heeft Parsec gelijk, 12V zou te veel zijn. Maar ook daar is wel een oplossing voor te vinden. Je kunt voor in de auto autovoedingen verkrijgen (bedoeld voor elektronische apparaten, zoals MP3-speler, etc) met meerdere mogelijke spanningen. ik heb er een bij Halfords gekocht voor nog geen 10 met spanningen van 1,5V tot 12V. Deze heeft weliswaar niet de aansluiting die jij nodig hebt, maar ongetwijfeld is daar een oplossing voor te vinden, al dan niet met wat soldeerwerk.
            Polarex D60 900mm/parallactisch statief + motor
            Sumerian Optics Propus (prototype) 10" F/4.7 (Protodob)
            Sumerian Optics Canopus 18" F/4.3 (Hyperdob)

Commentaar

Is al eerder ter sprake gekomen: de ETX-70 werkt prima op twaalf volt. Wordt zelfs aangeraden.

,xtG
              .tsooJ
              Ich bin ein Kollaser.
              http://www.kollaser-sternbeobachter.de/

Commentaar

de ETX-70 werkt prima op twaalf volt. Wordt zelfs aangeraden.
                Joh,....waar en door wie????
                Groet, Jan

Commentaar

Ik ben daar niet zo zeker van (dat 12V beter is dan 9V) sterker nog ik zou het niet eens uitproberen.
                  Zelf gebruik(te) ik 7 oplaadbare batterijen (van 3,5Ah) die gaan best wel enige avondjes mee.
                  Waarom 7 stuks? omdat die nagenoeg 9V geven (7*1,35V) Bij 6 batterijen kom je op 8ca. 8V uit en dat is mogelijk wat aan de lage kant.
                  Een 12V accu met die autovoeding is ook een goed idee.

Commentaar

http://www.google.com/search?q=+site:ww ... etx-70+12v

,xtG
                    .tsooJ
                    Ich bin ein Kollaser.
                    http://www.kollaser-sternbeobachter.de/

Commentaar

Allemachtig, je hebt gelijk!

En een vriend en ik hebben net zitten prutsen om een 12v naar 9v converter te maken die je in de 12v aansluiting van de auto kan prikken...
                      Had dus veel simpeler gekunt. Afijn, de 9v converter geeft m'n ETX-70 sowieso al meer pit dan hij ooit met batterijen gehad heeft.
                      Alles is circumkollasum...

Commentaar

Werken...
                      X