Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

C8 gekocht

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

C8 gekocht

Hallo iedereen,

Ik had al een paar jaar interesse voor astronomie (en volg ook al een tijdje dit forum) en na vele nachten met mijn 7x50 kocht ik een 15x80 bino. Dit was al een serieuze vooruitgang, maar toch was ik nog op zoek naar een goede telescoop.
    En sinds donderdag dus mijn C8 in bezit. Het is een oude (jaar '81 of '82), oranje C8 met 'special coatings'.

Er zitten ook verschillende oculairs bij, maar deze zijn bijna allemaal 24,5mm. Ook heb ik er een oude binoviewer bij + 2 paar oculairs (7mm & 10mm) met een diameter van 22mm.
    Verder zit er nog een volgkijker bij (60mm - 415mm) waarmee ik alleen een wazig beeld krijg
    En dan ook nog glazen zonnefilters voor de C8 & volgkijker & verwarmingsdraad tegen dauw & de besturing van de C8, die gevallen was, maar volgens de verkoper nog te herstellen valt.

De telescoop staat op een vast, ijzeren statief met een wedge. Ik heb het geheel gekocht voor 380 €, wat wel een mooie prijs is denk ik?

Ik heb hem vannacht reeds willen uitproberen, maar door de dichte bewolking weinig kunnen zien. Toch nog even naar de maan kunnen kijken, alsook mars & M31.

Hopelijk binnenkort meer geluk dus

PS: weet iemand hoe ik foto's kan uploaden? Als ik op Img* klik gebeurt er niets...[/img]
    Meet alles wat meetbaar is, en wat niet meetbaar is, maak het meetbaar! (Galileo Galilei)

Veeeeel plezier,

en dat is een prachtige prijs, beestje in orde zetten en je zal er ongelooflijk veel plezier mee beleven!
    Quelle horreur !
    Requiem pour un twister.

Commentaar

Gefeliciteerd!

Je hebt echt een koopje op de kop getikt. Ebay?!
      150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
      Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Commentaar

Origineel geplaatst door Patrick
        Gefeliciteerd!

Je hebt echt een koopje op de kop getikt. Ebay?!
        Klik!

Mooie aankoop

Commentaar

Jep, dat was hem inderdaad op kapaza.
          Voor die telescoop moet je dus al niet meer mailen

Het beeld op de maan met de binoviewer was super, zowel met de 7mm als 10mm oculairs
          Meet alles wat meetbaar is, en wat niet meetbaar is, maak het meetbaar! (Galileo Galilei)

Commentaar

Origineel geplaatst door Roel
            Mag ik dan de binoviewer die er bij zit in ruil voor deze tip?
            *kuch*

Gefeliciteerd met deze superkijker!
            "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

gefeliciteerd! Ik was een van de velen die de verkoper een mailtje hebben gestuurd.

380 euro voor een ORANJE C8!!! er zijn heel veel mensen heel erg jaloers op je hier!!!

veel plezier ermee!
              *vond Robson 1.0 bouwen toch een heel stuk simpeler dan nu het ineens zo klein moet :\

Commentaar

Yep, had ook een mailtje gestuurd.

Dan had ik een tweeling :-D voor geen geld..

C8ya is the lucky one,

toepasselijke naam ook hiervoor effe komen pochen met het koopje van het jaar
                Quelle horreur !
                Requiem pour un twister.

Commentaar

Ja ik ben er wel tevreden mee

Gisteren ook nog naar mars gekeken, de orionnevel (4 sterren van het trapezium goed zichtbaar) en voor de eerste keer m38 & m36

Ik had eerst veel last van dauw, maar gelukkig zat er ook een dauwkap bij & elektrisch kabeltje tegen dauw, anders had ik direct weer mogen opruimen denk ik.

Ik ga proberen nog eens saturnus te bekijken, jupiter zal er wss niet meer inzitten voor binnenkort. Bij mars kon ik enkel zien dat hij niet helemaal rond was, voor de rest geen details zichtbaar (voor planeten gebruik ik de 9mm polarex, 6mm ortho en soms 4mm ortho).

Commentaar

Origineel geplaatst door c8ya
                    ......maar gelukkig zat er ook een dauwkap bij & elektrisch kabeltje tegen dauw......
                    Het moet niet gekker worden. Heb jij de beste man gevraagd of hij wist waar hij mee bezig was?!
                    150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
                    Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Commentaar

Haha, neen, maar ik ben wel zo goed geweest om niet meer af te bieden op zijn vraagprijs :P

Commentaar

Het moet niet gekker worden. Heb jij de beste man gevraagd of hij wist waar hij mee bezig was?!
                        Het kan nog gekker hoor deze kwam ik gisteren tegen op een Duits forum:

Hallo,

aus einem Nachlass steht ein C8 mit Baader-Schiene zum Verkauf. VB: 250,-

Anfragen an:

brunoastro

Deze persoon kreeg dan ook binnen 5 minuten reactie van een geinteresseerde! Het loont dus best een beetje rond te kijken, koopjes kom je, zo af en toe, best nog tegen.

groeten,

Paul

oja voor ik het vergeet: c8ya veel plezier met je aanwinst!
                        Polarex 60/900 EQ; Borg 71FL; Lunt 50mm

Commentaar

Gefeliciteerd met je C8..!

En al helemaal voor die prijs....

Heerlijke kijker waar je veel plezier aan gaat beleven..
                          Optiek Wausch & Lomp contactlenzen F0,1 D10mm
                          ------------------------------------------------------------------

Uiteindelijk is toch álles de schuld van het onstaan van het universum.
                          Auteur:Ik

Commentaar

Jupiter is toch nog gelukt in de vroege avond.

En ik denk daarnet ook Uranus gezien te hebben links naast de maan (ben ik wel niet zeker van, leek op een blauwachtig sterretje).

Op Jupiter kon ik met binoviewer 2 banden zien. Hij staat wel laag, maar ik had er wel meer van verwacht. Maar denk dat het ook wat door de oculairs komt, dit zijn er nog van 0,96 inch.

Deze bij de bino lijken wel optisch veel beter dan de 9mm polarex & 6mm ortho, veel scherper op planeten & de maan. Ofwel zie ik toch gewoon beter met 2 ogen.

Stilaan maar eens beginnen uitkijken naar een 2" zenithspiegel & enkele betere oculairs

Commentaar

Is uranus!
                              Wat heb jij een geluk zeg. Wel foto's plaatsen he!
                              30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Werken...
                              X