Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Gamma Telescoop

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Gamma Telescoop

Pas op kopers, hier heb weer zo'n telescoop die je hobby weer op
    een ramp laat uitdraaien!
    Met een heel wankel statief, als je er naar kijkt dan valt hij al om!
    Er zitten Twee oculairs met van dat goedkope
    kun stof glas.
    De eerste oculair is een H 12,5 mm en de tweede
    is een SR 4 mm, oh help zie ik nog wat!
    Als de ellende nog niet erg genoeg is,
    krijg je ook een barlow monster erbij
    die het zicht nog 3 keer beroerder maakt!!
    Dan nog een omkeerlens ( blaast de boel nog 1,5 keer op ook )
    en een zenit prisma.
    De brandpuntsafstand is 700 mm ( wiebel, wiebel, wiebel en nog
    eens wiebel!! )
    Objectief diameter is 60 mm.
    Deze telescoop ramp kost slechts € 29,95!!!
    Zie: http://www.gamma.com

Rijnier
    Vixen NA 140SS f/5,7, TS 65mm f/6.5 Quadruplet Astrograph, ZT8-24x40M en Marumi 7x35
    Polarex 134 Vixen GP-DX met Skysensor 2000PC, AstroTrac TT320 Travel System

Dezscoop was mijn eerste. ooit bij de blokker gekocht. Toch wel wat plezier aan gehad op Jupiter en Saturnus.
    Het prisma wat erbij zit, ook prut?
    Delen van de barlow's heb ik gebruikt om mn webcam te modden.
    =WMN Clan Member=

“We didn’t lie about ‘certain’ things.. We lied about everything!”

Commentaar

Uit baldadigheid ook 'n keer gekocht jaren geleden...

Net als bij films, iedereen kan wel zeggen dat 'ie slecht is, maar dat beoordeel ik liever zelf... :smartass

En ja hij was slecht...

Door 'n WC rol zag bijna nog meer... (bij wijze van spreken dan)
      Optiek Wausch & Lomp contactlenzen F0,1 D10mm
      ------------------------------------------------------------------

Uiteindelijk is toch álles de schuld van het onstaan van het universum.
      Auteur:Ik

Commentaar

Origineel geplaatst door Wolkewietje
        Hahaha, slecht zal die zeker zijn. Zekers. Maar al met al is dit de scoop geweest die mij heeft aangezet om een betere te kopen. Ik koen er leuk mee naar de planeten kijken en daar ging het om toch?
        =WMN Clan Member=

“We didn’t lie about ‘certain’ things.. We lied about everything!”

Commentaar

Wel een prutkijker, maar het brengt mensen toch wel op het idee om een telescoop te kopen. Ik was twee jaar geleden meer van de theorie en zag tijdens het zoeken naar een cadeau die 76mm Luxon kijker liggen bij de Kijkshop, en dat heeft er uiteindelijk toch voor gezorgd dat ik de praktische kant veel leuker ben gaan vinden. Maar het blijft in ieder geval zonde om je geld aan zo'n ding uit te geven.

Commentaar

Dit had ik misschien onder "wat was jouw eerste telescoop" moeten opbiechten, maar de mijne was een Bart Smit kijker van 25 gulden, uiteraard van plastic en een tafelstatief. Maar als je 7 bent ofzo, vind ik het logisch dat je ouders eerst eens zoiets proberen, voordat ze iets duurs kopen en jij er nooit meer naar omkijkt.

Als je van plan bent e1000 aan een kijker te spenderen, maar je hebt er nog nooit een van dichtbij gezien (en volgens mij komen die mensen hier op het forum ook voorbij), kan ik me voorstellen dat het de moeite loont om e30 uit te geven aan een prutkijkertje zodat je een idee hebt. Als je het tof vindt, maken die e30 niet veel uit op e1000. Als je het niets vindt, spaar je e970 uit.
            Only the true messiah denies his divinity

Commentaar

Niet helemaal mee eens. Als je 7 bent en je krijgt zulke troep kan dat aan de andere kant juist weer de dood zijn voor de hobby, vóórdat de interesse zelfs maar gewekt is.

Meestal snappen ze toch niet hoe hij werkt en de ouders al helemaal niet!
              (Anders zouden ze zoiets ook niet gekocht hebben).

Kort nà zo'n aanbieding staan ze alweer tot vervelens toe op Marktplaats.
              Gelukkig is Sluys één van de uitzonderingen, maar als je voor iets meer geld iets goeds koopt, behoudt het toch zijn waarde en kun je het ook weer goed verkopen in geval het niets wordt.
              En dat vergeten de meeste mensen... Voor een doos Lego geven ze toch ook zonder blikken of blozen €100- €120 uit?

Commentaar

Origineel geplaatst door Arlestron
                Origineel geplaatst door Wolkewietje
                Hahaha, slecht zal die zeker zijn. Zekers. Maar al met al is dit de scoop geweest die mij heeft aangezet om een betere te kopen. Ik koen er leuk mee naar de planeten kijken en daar ging het om toch?
                Klopt wel een beetje hoor, bij mij is het eigenlijk ook zo gegaan..
                Ik had 'm meegenomen naar Zeeland en de maan en Saturnus waren grappig, (als je niet veel gewend bent)
                je zag Saturnus "oortjes" hebben a.h.w.
                Al was ik toen een herintreder en had ik 7 jaar daarvoor nog een 114mm Newton, toen ooit verkocht wegens tijdgebrek en omdat ik niet wist waar ik naar moest zoeken.

tijdgebek heb ik eigenlijk nog steeds...
                Optiek Wausch & Lomp contactlenzen F0,1 D10mm
                ------------------------------------------------------------------

Uiteindelijk is toch álles de schuld van het onstaan van het universum.
                Auteur:Ik

Commentaar

hallo,

afblijven, de grootste brol die er bestaat,
                  vooral deepsky, deepsky en nog eens deepsky
                  http://www.astrobin.com/users/JoakimLepere/

Commentaar

Vooral ook de 525x max vergroting zegt al genoeg hè. Vaker zo'n ding ook zien staan bij V&D, als je daar doorheen kijkt die je de dingen 10 meter verderop al niet scherp, dus is gewoon pure rommel.

Commentaar

Origineel geplaatst door Redfish
                      dingen 10 meter verderop al niet scherp
                      De eerste sterrenkijker die dat wel kan moet ik nog tegenkomen, hoor

Maar rommel is het zeker. Slechte optiek, slechte mechaniek. Dus alles wat een telescoop moet hebben heeft dit ding niet. Voor een tientje meer koop je een tweedehands Skylux op Marktplaats, wat WEL een goede kijker is.
                      "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Ik heb ooit in een duister verleden ook eens zo'n speelgoed telescoop gekocht,
                        Heb de oculairs er nog van liggen, zat ook een groen maanfilter bij, maar wat je ook probeerde, je zag niks dan wazige dingen door die telescoop.
                        Het onderstel was ook van inferieure kwaliteit: van hout, en niet echt superstevig.
                        Maar dat onderstel gebruik ik nu wel als statief voor mn verrekijker en fotocamera.
                        Werkt perfect. En de tube ligt ergens in een kast, je kunt er niks mee, misschien handig als je een stukje regenpijp gebrek hebt ofzo, voor iets anders deugd het niet.
                        Bynostar SPN 130-900mm F7, Carl Zeiss Jena Deltrintum 8x30 bj'38, Bresser Corvette 10x50 bino, Bresser Astro 20x80 bino

Commentaar

De eerste sterrenkijker die dat wel kan moet ik nog tegenkomen, hoor
                          Ik niet .
                          Mijn Robijntje kan scherpstellen tot op 5 meter .

Commentaar

Werken...
                          X