Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Aanschaf telescoop

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Aanschaf telescoop

Ik ben van plan om een goede, maar niet al te dure telescoop aanteschaffen. Ik ben echt een leek in het waarnemen met een telescoop en daarom heb ik ook niet meer nodig op dit moment dan een telescoop voor een beginner.

Specificaties:
    - Vergroting: max 350x
    - Objectief: 110mm
    - +/- 3500 gram
    - Incl. 3 x oculair, zoekerscoop, Barlow lens, zon en maanfilter
    - Incl. statief, instrumententafeltje

De bovenstaande telescoop leek me wel aardig, maar de details ervan weet ik niet. Kan iemand zeggen wat ik van deze telescoop kan verwachten en of het de moeite waard is om hem te kopen in mijn situatie?

Alvast bedankt, Freek.

Ik zou het niet doen. de telescoop opzich gaat wel, alleen de montering die er bij zit is Waardeloos.

wel jammer dat ze bij elke van dit soort een belachelijke vergroting plaatsen
    2x de lens of spiegel diameter is de max. dus bij deze houd het echt op bij 220x en niet 350

Commentaar

Als je er nou t Merk en prijs er bij zet weten we meer ,maar ik denk dat dit niet een te dure aanschaf is, je zou evt. verder kunnen kijken naar een vergelijbare kijker op Dob montering die zijn ook niet duur.
      Geniet meer van de kleine dingen in het leven,
      Word macro-fotograaf! Canon 350d +180mm macro/sigma + 90 mm macro/tamron :D

Commentaar

Prijs: € 130,-
        Merk: Luxon

Commentaar

Nee doe het niet!
          Luxon is rommel. Even doorsparen tot 200 euro!
          30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Welke telescoop raad je me dan aan? (rond de € 150 en voor een beginner)

Commentaar

voor 150 heb je niet veel en zeker geen kwaliteit,kijk eens op teleskop-service.de en dergelijke dealers die goeie beginnerkijkers verkopen.