Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Aanschaf telescoop

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Aanschaf telescoop

Ik ben van plan om een goede, maar niet al te dure telescoop aanteschaffen. Ik ben echt een leek in het waarnemen met een telescoop en daarom heb ik ook niet meer nodig op dit moment dan een telescoop voor een beginner.

Specificaties:
    - Vergroting: max 350x
    - Objectief: 110mm
    - +/- 3500 gram
    - Incl. 3 x oculair, zoekerscoop, Barlow lens, zon en maanfilter
    - Incl. statief, instrumententafeltje

De bovenstaande telescoop leek me wel aardig, maar de details ervan weet ik niet. Kan iemand zeggen wat ik van deze telescoop kan verwachten en of het de moeite waard is om hem te kopen in mijn situatie?

Alvast bedankt, Freek.

Ik zou het niet doen. de telescoop opzich gaat wel, alleen de montering die er bij zit is Waardeloos.

wel jammer dat ze bij elke van dit soort een belachelijke vergroting plaatsen
    2x de lens of spiegel diameter is de max. dus bij deze houd het echt op bij 220x en niet 350

Commentaar

Als je er nou t Merk en prijs er bij zet weten we meer ,maar ik denk dat dit niet een te dure aanschaf is, je zou evt. verder kunnen kijken naar een vergelijbare kijker op Dob montering die zijn ook niet duur.
      Geniet meer van de kleine dingen in het leven,
      Word macro-fotograaf! Canon 350d +180mm macro/sigma + 90 mm macro/tamron :D

Commentaar

Prijs: € 130,-
        Merk: Luxon

Commentaar

Nee doe het niet!
          Luxon is rommel. Even doorsparen tot 200 euro!
          30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Welke telescoop raad je me dan aan? (rond de € 150 en voor een beginner)

Commentaar

voor 150 heb je niet veel en zeker geen kwaliteit,kijk eens op teleskop-service.de en dergelijke dealers die goeie beginnerkijkers verkopen.
              In dit geval is goedkoop altijd duurkoop,leg er 50 of iets meer bij en je hebt een hele mooie kijker waar je veel meer uit haalt!

Commentaar

op marktplaats staan er een paar . een omgebouwde meade ( is nu een dobson ) voor 90
                Of een bresser 114/500 met wel een redelijke montering voor 120 is nu 75 op geboden ook niet super spul natuurlijk maar beter als de luxon

Voor 150 moet je wel wat redelijks kunnen vinden . 2hands

Commentaar

Heeft iemand al ervaringen gehad met een Bresser telescoop? Deze categorie telescopen zijn namelijk niet té duur en ik lees er veel goede verhalen over.

Commentaar

Ook al haal je voor dat geld een telescoop.
                    Dan nog moet je geld hebben voor een aantal occulairs. Want met 1 of 2 matige occulairs heb je nog steeds niets eigenlijk.
                    Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

misschien nog een suggestie
                      klik

Commentaar

hmm oogt wel intressant, en wat zou een goede spiegel telescoop zijn, deze is nl een lens of niet soms?

En oculairs hoe kun je weten welke je er bij moet bestellen?
                        [I]"Never doubt that a small group of thoughtful committed citizens can change the world' indeed, it's the only thing that ever has"[/I] - Margaret Mead

Commentaar

ow wacht ik heb niets gezegd zat op de verkeerde pagina te kijken dacht dak de goede had gevonden, de link werkte nl niet. Maar ehm wat zijn dan goede oculairs vergeet die vraag over de spiegel maar want het nl al een spiegel tel
                          [I]"Never doubt that a small group of thoughtful committed citizens can change the world' indeed, it's the only thing that ever has"[/I] - Margaret Mead

Commentaar

zelf heb ik een fatsoenlijke kijker uit het buitenland gehaald voor 600 euros maar kreeg er voor 150 euros er een kompleet pakket aan accessoires bij in een mooie koffer , het is maar een idee maar kiojk eens rond naar een Dob of iets dergelijks : wat voor welke prijs en wat voor aanbieding ze er bij hebben.

Ik heb die koffer met acc. en ben er dik tevreden mee! oculairs zat! plus div. filters en een camera adapter
                            kijk even rond bij div. dealers en schrijf even op wat ze bieden voor welke prijs, het is zeker de moeite om alles te vergelijken, je kunt er vele euros mee besparen!

Commentaar

Hoi Freek

Deze scoop heb ik zelf ook kijk maar bij waarneming bij ArieV.

Zelf ben ik als ik 100% eerlijk ben niet erg tevreden over de kijker, beeldkwaliteit mwa gaat wel maar de statief is echt :vloek: :vloek: :banghead: troep !!!. een zucht is al genoeg om je beeld te laten verdwijnen echt heel gevoelig.

Ben nu zelf ook wat geld aan het opsparen zit te denken aan een Meade ATX 90.

De scoop is bij de Kijkshop ook te koop voor 80,- dus als je hem wilt kopen moet je daar wezen maar doe het liever niet, en houd je geld in je zak ik kan het weten.
                              "Een leven kan niet mislukken, want een leven kan ook niet lukken"

Commentaar

Werken...
                              X