Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

accesoire voor de focusknop

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

accesoire voor de focusknop

een vraagje ik heb eens op een foto een soort flexibele focusknop gezien. De focusknop op mijn meade etx 70 zit nogal lastig en ik zou graag zon flexibele focusknopverlenger willen kopen

mijn vraag

weet iemand wat ik bedoel, hoe noem je zo'n ding en waar zijn deze te koop
    Laten we een moord plannen, of een religie starten

je zou het beste ebay in de gaten kunnen houden, daar heb ik hem ook vandaan... voor weinig.. wel goed kijken welk type je nodig hebt..
    Zoeken onder Meade...
    - Sidus Ludoviciana -

Commentaar

maar hoe noem je zo'n ding, weet niet waar ik op moet zoeken ??

Commentaar

een flexible focusser.
        Onder Meade kan je ze ook vinden, momenteel niet, zie ik..
        - Sidus Ludoviciana -

Commentaar

thanks fixxxer

ben al een stuk verder ermee, deze bedoel ik inderdaad, vind nog geen nl-site waar ik hem kan kopen maar zal deze week even naar de koepel in utrecht bellen, heb goede ervaringen met die mensen, die helpen me wel verder

bedankt !

groeten

marcel

Commentaar

Past er geen stuk tuinslang of zoiets overheen? (Ik heb ook zo'n ETX, maar staat nu niet onder handebereik)

Groeten, Marc
            Informatie uit energie in focus & cosmic debris in flatfields.

Commentaar

ja dat zal ook best lukken maar ben wat dat beteft wel een beetje ijdel , vind het ook belangrijk dat het allemaal netjes staat (beginner haha)

Commentaar

Waar anders?
                "SQM is nothing, transparency is everything."

Commentaar

bedankt victor,

ik ken de waesner site staat idd veel info op over etx 70.
                  thanks voor deze tip, had dit nog niet gezien

Commentaar

Het kan (nog) eenvoudig(er)...
                    Neem een staalkabeltje (rem of koppelingskabel van brommer/motor) knip dat op 15 20 cm. lengte.

Haal het originele focusknopje van de ETX en zet dat op n van de uiteinden v/h kabeltje.

Op de plaats waar het focusknopje origineel op de ETX zat, doe je een groot tiepe kroonsteen (plastic van de kroonsteen af peuteren) en aan de andere kant van de kroonsteen dat kabeltje (met aan het uiteinde dus de ETX focusknop).

Klaar is Kees...
                    Optiek Wausch & Lomp contactlenzen F0,1 D10mm
                    ------------------------------------------------------------------

Uiteindelijk is toch lles de schuld van het onstaan van het universum.
                    Auteur:Ik

Commentaar

Ik heb een kant en klare flexifocus gekocht bij Grootven in Aertselaar (Belgi). Kostte me wel iets van 37, dus als je zelf iets kan fabriceren scheelt dat veel centjes !
                      WO Megrez 88 FD (88mm F5.6) | TAL 200K (200mm F10) I ...en (te) veel meer...

Commentaar

zo dat vind ik nog aardig aan de prijs, zie dat je ook een meade etx 70 hebt. Ik heb het apparaat nu twee weken in mijn bezit en ben er wild enthousiast over.

Commentaar

Maar werkt het ook echt? Ik meen dat ik ergens heb gelezen dat je scoop er nogal van kan gaan schudden door die draadkabels. Was er ook op zoek naar voor een oude ETX 90RA.
                          Vorig jaar zag ik ze een tijdje met regelmaat op Marktplaats maar uiteindelijk zag ik er toen toch maar vanaf.

Alleen, ik weet echt niet meer wr ik dat gelezen heb, volgens mij hier namelijk. Ervaringen?

Commentaar

Werken...
                          X