Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

planeten

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

planeten

hoi ik wou eigenlijk weten hoe laat je planeten kunt zien

als iemand dat weet alseblieft opschrijven want ik wil heeeeeeeeeeeeeeeeel erg graag planeten bekijken
    hoi iedereen

Hoe je planeten kunt zien hangt sterk vanaf van wat voor telescoop je gebruikt en onder welke omstandigheden je kijkt. Ik kan je dus niet 1,2 vertellen hoe Saturnus door een telescoop eruit ziet. Zoek op google eens naar planeet schetsen.
    - Skywatchter 150 mm F5 Newton
    - EQ3, aandrijving + poolzoker
    - Bresser 10x50
    - Canon EOS 400D + wat glaskokers

Commentaar

Internet site met de meeste gegevens.

http://www.heavens-above.com/

Computerprogramma met de meeste gegevens.

http://www.stellarium.org/
      Als je nergens in kunt geloven, heb je een leven vol onzekerheid.

Commentaar

De positie van planeten aan de hemel veranderen ten opzichte van de 'vaste' sterren. Naast de baan die alle hemellichamen beschrijven (met de klok mee om de poolster heen) hebben planeten ook nog een eigen baan om onze zon heen. Een vaste posite is dus niet te geven.
        Je kunt porgamma's downloaden die een duidelijk beeld geven van waar de hemellichamen zich bevinden. De populaire planeten (jupiter/saturnus/venus) kun je ook prima zelf 'ontdekken'. Zo heb ik ooit Jupiter 'ontdekt'. Das tien keer leuker dan gewoon een kaartje gebruiken. Zoek de hemel maar eens af naar velle sterren. Pak je kijker en kijk of het een planeet of een ster is. Als je een planeer hebt gevonden, kijk dan eens een week later hoe die dan staat ten opzichte van de sterren. Have fun!
        Scientia non habet inimicum nisi ignorantem.
        Omne ignotum pro magnifico.

Commentaar

Om je voor dit moment een tijdstip te geven:

Jupiter: vanaf schemer tot een uur of 23:00 is ie nog laag te zien aan de zuidelijke hemel
          Mars: komt na middernacht steeds hoger op in het oosten in het sterrenbeeld stier.

Maar een planetraium programma zal je meer helpen om de exacte plek aan te wijzen!
          150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
          Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Commentaar

atodaZ dat bedoel ik niet ik bedoel hoelaat je ze kunt zien
            hoi iedereen

Commentaar

My bad, te snel gelezen
              - Skywatchter 150 mm F5 Newton
              - EQ3, aandrijving + poolzoker
              - Bresser 10x50
              - Canon EOS 400D + wat glaskokers

Commentaar

niet gaan huilen ( grapje)
                hoi iedereen

Commentaar

Ik raad je aan gewoon een of ander progammaatje te downen. Probeer zelf maar gewoon een paar dingetjes uit. Dan loop je vanzelf wel tegen iets aan waar wij je dan weer mee kunnen helpen. Ik weet niet hoe het met de rest van het forum, maar persoonlijk vind ik niet dat je beginners alles moet gaan voorkouwen. Zo houd je de wetenschappelijke nieuwsgierigheid er een beetje in, dat maakt het allemaal nog leuker.
                  Scientia non habet inimicum nisi ignorantem.
                  Omne ignotum pro magnifico.

Commentaar

Wat mij altijd helpt om planeten te spotten, zoals ik in het andere toppic van je schreef is:
                    http://hemel.waarnemen.com/applets/hemelkaart.cgi
                    =WMN Clan Member=

“We didn’t lie about ‘certain’ things.. We lied about everything!”

Commentaar

Wat Ruben al zegt: het is juist een uitdaging om zelf op onderzoek uit te gaan en te gaan zoeken welke planeten en/of sterrenbeelden waar staan.
                      Op internet valt er veel info over te vinden en aldoende leert men.
                      Wel is het zo dat wanneer je als beginneling met deze hobby begint er zoveel info te vinden is dat je daar al snel in verdwaald raakt.
                      Bynostar SPN 130-900mm F7, Carl Zeiss Jena Deltrintum 8x30 bj'38, Bresser Corvette 10x50 bino, Bresser Astro 20x80 bino

Commentaar

Werken...
                      X