Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Praktische tips gevraagd voor fotografie

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Praktische tips gevraagd voor fotografie

Ik heb net een Sky-watcher 200/1000 EQ-5 gekocht waar ik heel blij mee ben. Op den duur wil ik ook foto`s gaan maken. Ik heb een Canon Ixus 55 digitale camera. De maximale belichtingstijd is volgens mij slechts 15 seconde. Natuurlijk ga ik het gewoon zelf proberen om daarmee foto`s te maken (gewoon camera voor telescooplens houden en foto maken), maar misschien hebben jullie wat tips.

Ook graag wat suggesties over mogelijk nog aan te schaffen foto-apparatuur/hulpmiddelen. Ik wil in eerste instantie de planeten en de maan fotograferen. Ben benieuwd naar jullie reacties!
    Bresser 7 x 50
    Sky-Watcher Newton 200/1000mm EQ-5

De maan kan je zo door het oculair fotograferen op de automatische stand van de camera. De andere planeten zou ik proberen te filmen door het oculair en dan het filmpje laten bewerken door Registax (hier te downloaden) tot een foto. Een cameraklem om het fototoestel meet aan de telescoop vast te zetten is geen overbodige luxe. Gebruik zowel voor de foto's als filmpjes de timer om bewegingsonscherpte te voorkomen. Foto's van de maan kan je maken zonder volgmotor. Ook filmpjes kan je maken door met de hand te volgen maar een volgmotor is wel handiger. Deepksy kan je vergeten met een compactcamera denk ik.

Succes !

Commentaar

Bedankt Sterrenkijker! Hier kan ik wat mee!
      Bresser 7 x 50
      Sky-Watcher Newton 200/1000mm EQ-5

Commentaar

Werken...
      X