Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Mensen in de buurt van Utrecht?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Mensen in de buurt van Utrecht?

Beste mensen,

ik ben Chris. Woon in De Bilt vlakbij Utrecht. Met mijn kleine kijker al vaak naar de planeten gekeken. Onlangs heb ik een LXD-75 van de lidl
    aangeschaft. Ook ik heb hier wat problemen mee en vroeg mij af of er mensen in de buurt zijn die mij hiermee kunnen helpen. Ik zelf heb niet zo'n ervaring met telescopen en hoe deze te fine-tunen. Verder ben ik wel tevreden over de scoop, maar ik hoop dat als ik de motoren er weer op heb ze niet meer doorfikken ed.

Alvast bedankt.
    =WMN Clan Member=

“We didn’t lie about ‘certain’ things.. We lied about everything!”

Als ik in de buurt van Utrecht ben wil ik wel even komen helpen!
    Doet je montering het verder wel OK (weinig speling, alles draait goed)?
    Wat ik je in ieder geval aanraad is thuis oefenen. Gewoon binnen opstellen en 'uitlijnen' en met het systeem spelen. Scheelt enorm als je dat eerst een beetje onder de knie krijgt voor je ermee onder de sterren gaat staan.

Succes,

Victor
    "SQM is nothing, transparency is everything."

Commentaar

Hey Clearskies,

dank voor je reactie. Ik zit nu met een defecte RA motor. Morgen gelijk met Fiege bellen, de persoon die er over ging was met vakantie. Naar mijn idee zit de montering aardig goed, t draai soepel, maar een kant op lijkt te schokken. Met wat tegedruk uitoefenen gebeurd dit niet.
      Wat de RA motor betreft. Ik heb deze eraf gehaald nadat ie het begaf, draait nu alleen 1 kant op, en zag dat het tandwiel van de worm tegen de behuizing van de motor aanliep. Ik moet nog de juiste imbus hebben om deze iets naar achter te plaatsen. Ik vind het wel belangrijk om er iemand naar te laten kijken die er echt verstand van heeft voordat ik weer met de autostar aan de slag kan/wil en dat zou ik erg op prijs stellen.
      =WMN Clan Member=

Commentaar

Ik heb één keer eerder een LXD gedemonteerd en het zit gelukkig allemaal vrij eenvoudig in elkaar, behalve de electronica dan.

Een imbussetje met zo'n 40 sleuteltjes in alle maten, ook Amerikaans kan je bij de Kijkshop scoren. Zit in een grijs plastic doosje.

Commentaar

Dat doosje heb ik inderdaad voorbij zien komen op het forum en zal ik moeten aanschaffen. Ik ben blij dat je me een keer zou willen helpen als je tijd hebt.
          =WMN Clan Member=

Commentaar

Ja, komt goed, maar wel als ik een keertje in de buurt ben, is toch 60km.

Commentaar

Uiteraard

Misschien zijn er nog mensen die dichter in de buurt wonen?
              =WMN Clan Member=

Commentaar

Ik woon in Houten dus dat is dichtbij.
                Ik heb zelf een tijd een LXD75 montering gehad en heb er het een en ander aan moeten sleutelen voor deze goed presteerde.
                Het is voor mij geen probleem om even lang te komen.

Groet,
                Paul Gerlach
                Full WMN-member.
                GSO 8" f/8 Ritchey-Chrétien, AT66ED, EQ6 Pro + EQMOD, NEQ3+SynScan, Atik 314L, Atik 314E, SXV-MC8, DSI PRO, Orion autoguider, LodeStar autoguider, Baader DADOS spectrograaf.

Commentaar

Dank je,

ik heb de montering uit en in elkaar gehaald. Kijk maar in het topic over de problemen met de LXD.. Ik weet alleen niet hoe mijn scoop is gecollimeerd. Laatst viel de buis om door de katten en was toen helemaal uit collimatie, ik heb mn best gedaan, weet alleen niet of het goed is omdat ik hier totaal geen ervaring mee heb.
                  =WMN Clan Member=

Commentaar

Arlestron,

Ik heb het topic over de montering gelezen. Zo te zien heb je al aardig wat voor je kiezen gehad. Ik heb zelf gelukkig nooit meer hoeven te doen dan de wormwielen af te stellen.

Ik kan mijn lasercollimators wel meenemen om je te helpen de zaak weer te collimeren. Ik heb zelfs nog een lasercollimator voor je liggen die ik zelf niet meer gebruik. Voor een symbolisch bedag mag je die van me overnemen.
                    Full WMN-member.
                    GSO 8" f/8 Ritchey-Chrétien, AT66ED, EQ6 Pro + EQMOD, NEQ3+SynScan, Atik 314L, Atik 314E, SXV-MC8, DSI PRO, Orion autoguider, LodeStar autoguider, Baader DADOS spectrograaf.

Commentaar

Paul,

dat zou harstikke tof zijn. Ik las ergens dat een lasercollimator niet altijd even precies is en dat dat op het oog met een collimatiekap beter zou gaan.
                      Wat zullen we dan afspreken?
                      =WMN Clan Member=

Commentaar

Arlestron,

Een lasercollimator samen met een barlow kan wel precies zijn...
                        Stuur me een PB'tje om een afspraak te maken. 's Avonds is voor mij vaak geen probleem.
                        Full WMN-member.

Commentaar

Werken...
                        X