Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

red dot finder

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

red dot finder

Is het mogelijk om een red dot finder samen met een 6x30 zoeker op je telescoop te monteren of moet je dan gaten gaan boren?
    Meade LXD75 150mm newton

Dat is mogelijk. Bij mijn red dot zat een plakstrip waarmee je hem op je kijkerbuis (of op een andere plek) kon plakken. Blijft prima zitten. (zie foto: http://img175.imageshack.us/img175/2671/p1010041ln2.jpg )

Voordat je extra gaten gaat boren kun beter even kijken of je een reddot prettig vind werken. Mijn gewone zoeker was na het installeren van de red dot heel snel verdwenen. Ik vond het een verademing!
    "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Mijn gewone zoeker was na het installeren van de red dot heel snel verdwenen. Ik vond het een verademing!
      Ik gebruik een reddot en een 90-graden 8x50 zoeker naast elkaar. Ik zou toch niet zonder die 8x50 kunnen, zeker niet als de grenshelderheid wat minder is (meestal).
      Ik gebruik die dan ook als hoofdzoeker. Enkel als ik wat vermoeid begin te worden wil het soms niet meer lukken om snel een bepaalde ster in het zoekerbeeld te zetten (of als ik niet zeker weet of ik hem op de juiste ster heb gericht) die ik gebruik als startpunt voor de starhoproute. Dan is een reddot ideaal om zeker te weten dat je je telescoop op de juiste ster hebt gericht.

Ik heb voor de grote Dobson een extra voetje gekocht die daarop zit geschroefd. Voor de 12,7 mm refractor heb ik ook de plakstrip gebruikt.

Groeten,
      Guus

Commentaar

weten jullie een merk/type welk je op je telescoop kan plakken?
        Meade LXD75 150mm newton

Commentaar

Ik heb die van mij (van Orion) bij Aquarius Optics gekocht, maar Teleskop-Service verkoopt ze ook.

Groeten,
          Guus

Commentaar

Dat dubbelzijdige plakband is ook te koop bij de meest bouwmarkten, het merk red dot doet er niet toe, je kunt overal tape op plakken natuurlijk.

Je kunt er ook een extra voetje bij kopen en die op je buis plakken om je red dot mee te bevestigen.

Commentaar

Werken...
            X