Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Scoop gekocht - nu de rest!

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Scoop gekocht - nu de rest!

Hallo allemaal,

Ik heb de Meade LXD75 aangeschaft (joepie!) maar hier zit standaard dus alleen de SP 26mm occulair bij.. Dus wil wel wat meer spulletjes om me een wat groter bereik te geven.. Ik wil bv ook maan en planeten goed kunnen zien! Ik dacht aan het volgende boodschappenlijstje (allemaal gevonden op TS):

- Shorty Apochromatische 3linsige Barlow - 2fach - 1,25"
    - TS SP 9 9mm - multivergütet 52°
    - TS SP 12 12mm - multivergütet 52°
    - BA UHC 1 UHC Filter von Baader - dielektrisch vergütet - für 1,25" Okulare - in Kunststoffbox

Hier nog op en aanmerkingen op? geeft de range 9mm, 12mm, 26mm en de Barlow mij een goed bereik (of is 9mm en 15mm een betere combi)? zijn de gekozen occulairen en Barlow een goeie prijs/kwaliteit verhouding? Heeft het nebelfilter effect voor visueel en is het de moeite waard (voor 69 euries)?

Heb ik misschien nog wat belangrijks gemist (om mee te beginnen dus he)?

Dank!
    Michiel.
    Meade LXD75 6" Newton
    SPC900N
    Canon Eos 400D + Canon 35-105mm (old style!)

Ik denk wel dat je de spijker op de kop slaat Michiel, alhoewel ik voor de 15mm ipv de 12mm zou gaan. Dit ook ivm barlowen en dus halveren van je brandpuntsafstanden van je oculairen.

Zo kom je uit op 26mm 15mm 13mm 9mm en 4,5mm. Misschien zou je zelfs de 17mm kunnen nemen als je die hebt in die reeks.

Gefeliciteerd met je aankoop iig!
    150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
    Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Commentaar

Dank je Patrick - ik denk dat ik dan idd maar voor dat rijtje ga - en misschien voeg ik ook nog wel een 2de hands 6mm ortho toe voor planeet observatie (dus zonder de Barlow - ik hoorde dat dat beter is dan een 12mm + Barlow toch?)...

Wat zijn de meningen over het nebelfilter dan (die Baader in mijn lijstje).. Vroeg me af of dat wat toevoegd of dat ik die nog even kan vergeten...
      En die Shorty Barlow - is dat een goeie keus? Ik zag aardig wat merken staan maar die kwam me bekend voor (waarschijnlijk van wat andere draadjes ofzo) - dus dat is de enige reden dat ik die gekozen heb ;-)

Gr,
      Michiel.
      Meade LXD75 6" Newton
      SPC900N
      Canon Eos 400D + Canon 35-105mm (old style!)

Commentaar

Die Shorty en UHC zijn van zeer goede kwaliteit, maak je daar maar geen zorgen over.
        In mijn vorige post heb ik het gehad over oculairen en ..x . Dat moest natuurlijk ..mm zijn. Dat heb ik even aangepast.
        150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
        Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Commentaar

Werken...
        X