Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Beginnen met astrofotografie

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Beginnen met astrofotografie

Beste mensen,

Ik ben Geoffrey. Toen ik mijn SLR kocht heb ik dit gedaan met het oog op bv. astrofotografie. Met mijn Tamron 75 - 300 mm lens kan ik wel iets te zien krijgen van met name de maan, maar daar blijft het helaas bij. Nu is de vraag wat ik best zou kopen voor mijn Canon EOS 350D om wel aan astrofotografie te kunnen doen. Zijn er goede telescopen voor dit soort toestellen, kan het zomaar op het toestel gedraaid worden? (wat ik niet verwacht). Ik wil me langzaam opwerken, ik ben totaal nieuw in de (astro)fotografie dus ben nog vollop aan het leren.

Alvast bedankt!
    Canon 350D | 18 - 55 mm kitlens | Tamron 70 - 300 mm

je zult de vraag een beetje gedetaileerder moeten stellen ,waar wil je informatie over hebben,teleskoop ,montering, belichting?
    ik denk dat je gewoon een beetje op het net rondsnuffelen moet en dan zult merken welke vragen er opduiken.
    tip van mij:leer eerst de hemel visueel kennen en tast dan langzaam in de richting van astrofotografie, hierdoor leer je je instrument kennen en kun je de aandacht op het fotograferen richten.
    een kant en klaar recept voor astrofotos is er niet. groeten leon

Commentaar

Met jouw 350D en Tamron telelens kan je al wel wat aan astrofotografie doen hoor. Je hebt dan alleen wel een goede telescoop-montering nodig met volgmotoren die de beweging van de sterren volgen (eigenlijk de beweging van de aarde omdat die om zijn as draait).

Met een adapter kan je je 350D aan vrijwel elke telescoop hangen overigens en dan is er nog veel meer mogenlijk.

Mocht je wat meer over astrofotografie met een digitale spiegelreflex willen weten kijk dan hier eens.

http://web.canon.jp/imaging/astro/index-e.html

http://www.covingtoninnovations.com/dslr/index0.html

Succes !

Commentaar

Hallo,

Alvast bedankt voor de reacties!