Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

canon eos350d + meade lxd75

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

canon eos350d + meade lxd75

hi, een vraagje:
    is iets in de handel om deze camera te monteren ?
    zo ja, waar te bestellen.
    bvd wolfie
    Canon 350D | 18 - 55 mm kitlens | Tamron 70 - 300 mm

Aan een TS FA 1 adapter en een T-2 ring voor een EOS camera zou je genoeg moeten hebben, tenzij de focusser te weinig backfocus heeft hiervoor dan wil een shorty barlow er tussen nog wel eens helpen.

Commentaar

LXD75 van de Lidl? Alleen een T2 ring voor een EOS vatting is genoeg. De focuseerbuis van de Lidl N5 heeft T2 draad.

,xtG
      .tsooJ
      Ich bin ein Kollaser.
      http://www.kollaser-sternbeobachter.de/

Commentaar

Origineel geplaatst door Sterrenkijker
        Aan een TS FA 1 adapter en een T-2 ring voor een EOS camera zou je genoeg moeten hebben, tenzij de focusser te weinig backfocus heeft hiervoor dan wil een shorty barlow er tussen nog wel eens helpen.
        Barlow er tussen maak je er wel meteen een stuk langer brandpunt van 1,6/2 meter en de helft kleiner beeldveld en een stuk moeilijker volgen.

Backfocus zou ik niet zo oplossen, maar een kortere focuser of de hoofdspiegel hoger plaatsen, zo dat je wel je beeldveld en brandpunt houd.

Commentaar

Origineel geplaatst door Nightsky
          Barlow er tussen maak je er wel meteen een stuk langer brandpunt van 1,6/2 meter en de helft kleiner beeldveld en een stuk moeilijker volgen.
          Klopt dat is een nadeel.

Backfocus zou ik niet zo oplossen, maar een kortere focuser of de hoofdspiegel hoger plaatsen, zo dat je wel je beeldveld en brandpunt houd.
          Is een betere oplossing ben ik met je eens, een korte focusser is echter vaak wat duurder dan een barlow en ik dacht even aan een kwik fix.

De hoofdspiegel verplaatsen is ook mogelijk natuurlijk maar dat vereist wel wat DIY-skills.

Commentaar

Werken...
          X