Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

oculairs plossls

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

oculairs plossls

hallo
    ik kan bij van grootven en koffertje kopen voor 149 euro met long eye relief oculairs en wat filters en een dual beam vision torch het staat bij eyepieces bi http://www.grootven.be doe ik daar goed aan en kan iemand mij zeggen het verschil tussen oculairs en super plossls of is dat hetzelfde
    groeten jacky
    Don't argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

occulairs is een verzamelnaam voor alle varianten en superpossl is een variant.

Commentaar

Re: oculairs plossls

Origineel geplaatst door Jacky
      hallo
      ik kan bij van grootven en koffertje kopen voor 149 euro met long eye relief oculairs en wat filters en een dual beam vision torch het staat bij eyepieces bi http://www.grootven.be doe ik daar goed aan en kan iemand mij zeggen het verschil tussen oculairs en super plossls of is dat hetzelfde
      groeten jacky
      In combinatie met welke telescoop wil je ze gaan gebruiken en wat wil je gaan zien? Is het juist als ik concludeer dat je nog niet heel erg ervaren bent? In dat geval loont het misschien meer om 2 goede oculairen aan te schaffen met iets gangbaardere brandpunten, bijvoorbeeld een 25mm en een 6 of 9.

Bij TS hebben ze de TS SWM oculairen met 66gr beeldveld in de aanbieding. Prima oculairen voor een mooie prijs! Pak dan bijvoorbeeld een 20mm en een 6mm, ben je minder dan 100 kwijt en ik kan uit eigen ervaring zeggen dat dit hele fijne oculairs zijn.

klique
      *vond Robson 1.0 bouwen toch een heel stuk simpeler dan nu het ineens zo klein moet :\

Commentaar

ik heb een meade etx 105 met twee meade super plossls een van 26 mm en een van 12.4
        Don't argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

Commentaar

Ik ben het met Ionize eens.

Zo'n koffertje is wel leuk, maar toch aardig geprijsd. En Grootven is daarintegen al niet de goedkoopste. Je kan beter gaan kijken naar losse oculairs dan naar zo'n setje. De meeste oculairs in die koffer worden namelijk ook standaard geleverd bij Synta. Neus dus maar eens rond bij Telescope-Service.

Commentaar

ik heb een meade etx 105 met twee meade super plossls een van 26 mm en een van 12.4
            die 2 superplossls helpen je al een eind op weg. Ik denk dat je het best een 6mm oculair erbij kan nemen, zo heb je al een redelijk setje. Je kunt overwegen een 2 of 3x barlow aan te schaffen, maar dat doet wel afbreuk aan de beeldkwaliteit.
            *vond Robson 1.0 bouwen toch een heel stuk simpeler dan nu het ineens zo klein moet :\

Commentaar

Origineel geplaatst door Ionize
              die 2 superplossls helpen je al een eind op weg. Ik denk dat je het best een 6mm oculair erbij kan nemen, zo heb je al een redelijk setje. Je kunt overwegen een 2 of 3x barlow aan te schaffen, maar dat doet wel afbreuk aan de beeldkwaliteit.
              Niet als je een goede hebt, een Televue of Vixen. Maar voor die prijs koop je dan ook weer een goed oculair.

Commentaar

Origineel geplaatst door EricG
                Origineel geplaatst door Ionize
                Niet als je een goede hebt, een Televue of Vixen. Maar voor die prijs koop je dan ook weer een goed oculair.
                Of een Orion Shorty Plus! 89 euro bij TS of Aquarius.
                Die is bijna net zo goed als de Vixen, scheel maar een haartje. Wel veel goedkoper
                150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
                Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Commentaar

Werken...
                X