Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

gebruik van EQ6-mount

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

gebruik van EQ6-mount

Hallo, ik heb mij pas een EQ6 montering aangeschaft, met hierop een 25 cm-newton. Ik heb een engelstalige handleiding van internet kunnen afhalen, maar niet alles is mij 100% duidelijk. Iemand een idee waar ik een nederlandstalige handleiding kan vinden? Dank bij voorbaat.

het gaat mij uiteraard om een handleiding voor de montering.

Commentaar

Nederlandstalige handleiding heb ik nooit gezien. Ik heb wel een Duitstalige die bij de mijne zat (ik heb hem van Telescope Service - via Ecliptica dan wel). Het is maar een simpel soort foldertje maar als je daar wat aan denkt te hebben wil ik hem wel opsturen.

Maar wat is je probleem misschien kan ik of iemand anders je helpen?

Heb je een 'gewone' EQ6 of de Pro met goto?
      Life is funny. But not Ha Ha funny.

Commentaar

Eq6 mount

Meld je anders even aan bij de EQ6 yahoo group, daar is vast wel iemand die je kan helpen.

Zie:
        http://tech.groups.yahoo.com/group/EQ6/message/13326
        200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, Fujinon 10x50, ZWO ASI174MM cooled, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf. Radio callsign PA3SKY

Commentaar

25 cm newton, welke? gewicht?

Is dit nog stabiel op een EQ-6. Heb in het verleden ook een 10" GSo gehad. Voor mijn OTE 150 was hij net iets te zwaar.

Heb geen idee hoe hij het op de EQ6 doet.
          Orion 80mm f7.5 ED
          GSO 8" f4 Newton
          OTE 150 MTS3-SDI Telescope controller
          Canon 350D (Rebel XT)
          Philips ToUcam Pro II

Commentaar

ik heb tot 25 kg op de EQ6 met een tamelijk lange hefboom,als je geen fotos wilt maken gaat dat nog wel,maar je zult het orginele statief moeten vervangen door een zuil.met zo een zwaar gewicht is de stijfheid van de hele constructie van belang.

Commentaar

Het gaat om de skywatcher 254 mm newton, wordt in één pakket aangeboden met de EQ6. Duitstalige versie is niet nodig, beschik over een engelstalige versie. Ik kijk nog wel ff verder op internet. Echte problemen heb ik niet, maar bvb het richten op polaris ed is mij nog niet 100% duidelijk. Je moet dan ook nog ursa major precies tov de figuur in de poolzoeker plaatsen, vervolgens moet je dan de twee schaalverdelingen "juist" zetten. Hoe dat allemaal precies in zijn werk gaat, moet ik nog uitvissen. Verder is het (voor mij, buiten verrekijker- en blote-oog-waarnemingen een absolute beginner) een erg stevig geheel, kijker+mount. Als je objecten opzoekt en dan de motor(en) stilzet, trilt hij nog maar heel effe na. Ook de wind lijkt weinig vat te hebben op het geheel, blijft stevig staan ondanks behoorlijke wind onlangs in open veld.

Commentaar

Werken...
              X