Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

van verrekijker naar telescoop!

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Die Bresser Pluto heeft zo'n beetje de zelfde specs als mijn skywatchertje. Diameter 114, brandpunt 500 mm en de montering zal ook zo'n beetje vergelijkbaar zijn.

Ik heb er al een tijdje een hoop lol mee en met een SPC900 philips webcam en 2x barlow heb ik al leuk kunnen experimenteren met fotos nemen. Heb nu de maan, Jupiter, saturnus en venus al 'geschoten' met wisselend succes maar geeft wel gewoon een kick om het te kunnen doen.

Volgen is wel een gedoe met zo'n simpele montering want je hebt er een stabiele hand/arm voor nodig. Ook het focussen zal moeilijk zijn maar met een webcam kun je naar hartelust experimenteren en leren. Je kunt er ook een aantal dingen aan 'pimpen'om hem iets beter te maken.

Mijn kijkertje staat nu op een iets grotere montering :P (EQ6-Pro) en heb zo mijn eerste deepsky foto ook al gemaakt.

Het is een simpele kijker maar je kunt er een hoop lol mee hebben. Zeker als je hem krijgt. 8)
    Life is funny. But not Ha Ha funny.

Commentaar

jongens...EINDELIJK heb ik mijn telescoop gekregen van mijn oom! ik ben er heel blij mee, ik kan niet wachten om het uit te testen gelukkig word het een heldere nacht vanacht, dus kan ik gelijk aan de slag!

Mijn excuses...volgens mij heb ik een kleine foutje gemaakt, kd8 dat hij altijd de bresser pluto heeft had maar hij heeft mij een Bresser Galaxia 114-900mm gegeven. Sorry voor mijn foutje

--------------------------------------------------------------
      Spiegeltelescoop met Objectiefdoorsnede: 114mm
      Brandpunt:900mm Vergroting:36x-300x Max.vergroting:450x
      Montering:Equatorial Oculairen 31,7: Kellner 25mm + Kellner 6mm
      Zoeker: 5x24 Barlowlens 2x
      -Bresser Galaxia 114mm F/900 op EQ-2
      -Binoculair 20 X 80 Doublet

Commentaar

Dat je er heel veel plezier aan mag beleven! Het is een mooie kijker, ik heb 'm ook en hij bevalt prima

Vergeet niet een fotootje te posten!

Commentaar

Origineel geplaatst door Freek
          Dat je er heel veel plezier aan mag beleven! Het is een mooie kijker, ik heb 'm ook en hij bevalt prima

Vergeet niet een fotootje te posten!
          dankje!

Jongens....mijn eerste nacht met mijn Bresser Galaxia! Ik heb een klein verslagje gemaakt
          http://www.astroforum.nl/viewtopic.php?p=107478#107478
          -Bresser Galaxia 114mm F/900 op EQ-2
          -Binoculair 20 X 80 Doublet

Commentaar

Werken...
          X