Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

een vraagje over de poolster

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

een vraagje over de poolster

ik had een discussie met een vriend van mij over de poolster hij zegt als je de grote beer het laaste sterretje x 5 doet kom je bij de poolster. ik zei de felste ster aan de hemel is de poolster. wie heeft er dan gelijk want het zijn beide polen waar ze staan dus wie kan ons hier mee helpen . sorry als hij niet hier gepost moest worden maar wist niet waar anders.
    alvast bedankt
    Met Vriendelijke Groet

Johan van 't Wout

Even naar het beginnersforum geplaatst.
    De poolster is zeker niet de helderste ster aan de hemel.
    Je vriend had gelijk. Als je de 'voorkant' van het 'steelpannetje' (hier aangeduid met big dipper) doortrekt dan kom je bij de poolster uit. (polaris in dit plaatje)
    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Een handig EB-tje is de vlag van Alaska!:

Stelt voor: Grote beer wijst naar de poolster, noord, Alaska, koud... ;-) .
      "Zu groß, zu klein, Er könnte etwas größer sein..."

Commentaar

Jij hebt in iedergeval geen gelijk.... ;-)

Veel mensen denken onterecht overigens dat de helderste ster de Poolster is..

Welke ster bedoelde je vriend precies van de Grote Beer die je 5x moest 'doen'. ?
        Optiek Wausch & Lomp contactlenzen F0,1 D10mm
        ------------------------------------------------------------------

Uiteindelijk is toch álles de schuld van het onstaan van het universum.
        Auteur:Ik

Commentaar

ElVicenze heeft helaas ook geen gelijk want de grote beer is niet hetzelfde als de steelpan.
          Dit is geen undersign.

Commentaar

Dude! Wat een interessante discussie in het beginnersforum! Bedoel je Grote Beer als zijnde meer dan de zeven sterren die steelpannetje/ Plough/Butcher's Cleaver/Carro Mayor? Awel de grote beer wijst lekker toch met z'n schouders naar de poolster!

Commentaar

Ja hoor ja
              Dit is geen undersign.

Commentaar

Origineel geplaatst door elvicente
                Dude! Wat een interessante discussie in het beginnersforum! Bedoel je Grote Beer als zijnde meer dan de zeven sterren die steelpannetje/ Plough/Butcher's Cleaver/Carro Mayor?
                De steelpan maakt onderdeel uit van de grote beer. Het is het achterste deel van zijn romp en de steel vormt de gehele staart. Opvallend is de vergelijkenis tussen beide poten!
                "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
                - Roel & Steem, 2019

Commentaar

OK Plaatje gevonden!

Ja die pootjes doen t em wel, dat had ik nog niet zo bekeken! Eigenlijk is t steelpannetje een stuk roadkill van een beer nadat de SUV door reed (zonder pootjes vooral).

Commentaar

Ja die staart is altijd interessant;

Ursa Major was also pictured as a bear by both the Hebrews and most North American peoples. However, as bears do not have long tails, they considered Alioth, Mizar, and Alkaid to be either three cubs following their mother or three hunters.
                    Vind ik dit een leukere.
                    "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
                    - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Origineel geplaatst door Steem
                      Vind ik dit een leukere.
                      Nee joh, Zeus trok de beren aan hun staart naar de hemel, dus ze zijn een beetje uitgerokken. :P

Commentaar

Werken...
                      X