Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Veel speling op telescoop!!!

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Veel speling op telescoop!!!

Hallo allemaal,

op mijn telescoop, een Prinz RET 47:

Daar zit redelijk veel speling op,
    en daar bedoel ik mee:
    als ik een beetje aan mijn telescoopbuis kom dan kan die een heel deel toch verschuiven.
    Komt dit door een fout van mij of is dit normaal omdat het geen echt hele goede telescoop is (ik heb er 350euro aan betaalt 3jaar geleden)!

Alvast bedankt,
    groetjes wimpy
    softbal de mooiste sport,je kunt je er helemaal in uitleven,het past bij iedere sportieve sporter/sportster

Ben je zeker dat het speling is en geen trillingen ?
    Die montering/kijker combo is bruikbaar voor visuele waarnemeingen maar is nog steeds onderhevig aan lang natrillen .

Commentaar

Wat bedoel je eigenlijk met trillingen?

Ik denk wel dat het speling is omdat,
      ik gewoon de buis een klein stukje kan bewegen als alles vaststaat!!!

Wat denk jij dat het is???

groetjes wimpy
      softbal de mooiste sport,je kunt je er helemaal in uitleven,het past bij iedere sportieve sporter/sportster

Commentaar

De montering die je daar hebt lijkt heel erg op degene die onder de Skylux (Lidl) kijker zit. Ik heb zo'n kijker sinds kort en heb vlak nadat ik hem kreeg eens open gemaakt.

Het bleek dat er wat plastic onderdelen binnen in de montering zaten. Het is een beetje moeilijk uit te leggen maar de schroef waarmee je je de assen normaal mee los en vastzet grijp aan op een plastic cylinder. Als je dus die schroef vastzet en met een beetje kracht gaat duwen dan geeft dat plastic uiteindelijk wel mee.

Ik denk vooral als je de schroef bijvoorbeeld niet helemaal losdraait en dan de kijker beweegt dat hij dan het plastic beetje beschadigt. Dat plastic slijt dan waardoor de schroef de volgende keer minder goed 'vastgrijpt' en je dus langzaamaan speling krijgt. Je kunt dan dus de kijker gewoon draaien terwijl je de schroef vast hebt gezet.

Ik denk dat dat is wat je hebt. Misschien een keertje voorzichtig open maken (ik vond het niet heel moeilijk) en kijken of je wat om die plastic cylinder heen kan maken. Of langere schroeven proberen?
        Life is funny. But not Ha Ha funny.

Commentaar

Dat zou het kunnen zijn,
          ik ga eens horen wat ik kan doen.

Als er nog mensen zijn die weten wat het kan zijn laat maar horen!!!

alvast bedankt
          groetjes wimpy

Commentaar

Werken...
          X