Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Bushnell Voyager Sky Tour

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Bushnell Voyager Sky Tour

Hallo mede-forumleden,

Kent iemand de Bushnell Voyager Sky Tour ? (zie: http://www.bushnell.com/general/telesco ... 8-9945.cfm )

Ik kan deze telescoop cadeau krijgen, maar ben benieuwd of deze geschikt te maken is om er een camera aan te monteren voor lange belichtingstijden. Uit de omschrijving op de website van Bushnell kan ik niet echt opmaken wat voor soort montering deze kijker heeft. Iemand enig idee?

Groet,
    Tom

Een pratende telescoop ?!?!?!

The ultimate first telescope, our new Voyager® Sky Tour™ series gives amateur stargazers a pro-grade audio tour of the night sky. Its Illuminated Smart Mount points the way as the talking handset describes constellations and planets, and keeps you engaged with entertaining facts and mythology tidbits. Keeping pace is easy with the LED red dot finderscope. You’re an instant expert with the Sky Tour series.

OK, das nieuw voor mij. Voor de rest is het een "elfje" een heel veel gebruikte telescoop met een spiegel van 11cm. Ik ken de kijker echter niet goed genoeg om te kunnen zeggen of hij echt geschikt is voor astrofotografie, mijn gevoel zegt van niet...
    SkyWatcher Heritage 130p Flextube (Dob)
    Meade DS2070AT (70mm refractor + Autostar) 76/700 Newton type "Kijkshop"

Commentaar

Ik kan deze telescoop cadeau krijgen, maar ben benieuwd of deze geschikt te maken is om er een camera aan te monteren voor lange belichtingstijden. Uit de omschrijving op de website van Bushnell kan ik niet echt opmaken wat voor soort montering deze kijker heeft. Iemand enig idee?
      Aan het plaatje te zien is het een azimuthale montering, dus NIET geschikt voor lange belichtingstijden. Als je astrofotografie serieus wilt overwegen, dan zul je een ander type (en dus duurdere) montering moeten nemen.

Gr.
      Guus

Commentaar

Hmmm, een pratende telescoop met een azimutale montering. Leuk cadeautje :P

Enig idee wat een geschikte alternatieve montering zou zijn voor dit type telescoop?

Tom

Commentaar

Werken...
        X