Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Probleem met de Toucam pro 740K

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Probleem met de Toucam pro 740K

Al een tijdje wil ik via de webcam, foto's nemen, daarvoor heb ik een Toucam pro 740K en een Toucam pro T adapter aangeschaft...
    Deze heb ik op de volgende manier aangesloten: 1: De lens uit de camera gedraaid. 2: de Toucam pro T adapter op de webcam gedraaid, deze staat natuurlijk aan :P 3: Het oculair uit de telescoop gevist. 4: De Toucam met daaraan vast de adapter in de telescoop gedaan. 5: Op het scherm kijken wat ie doet als ik scherp stel.. het lijkt wel of de camera een soort "zonnebril" nodig heeft..

Het volgende is dus wat ik zag... een teleurstellend wit beeld, scherpstellen helpt ook niet.. Ik heb het idee dat de CCD camera teveel licht ontvangt en deze niet meer kan verwerken...
    Mijn vraag is dus... Wat kan ik eraan doen?

Gegevens van de telescoop:

Meade ETX-125 EC
    D: 127 mm
    F: 1900 mm
    f/15

Ik heb gelezen dat ik mogelijk een IR/UV filter nodig heb..

Weet iemand een oplossing?
    - Sidus Ludoviciana -

Waar heb je hem op gericht ?
    En heb je dat overdag gedaan ?
    Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Commentaar

Fixxxer die vraag heb je hier al gesteld .

Commentaar

Origineel geplaatst door skywatcher
        Fixxxer die vraag heb je hier al gesteld .
        Das misschien wel mijn schuld, daar het probleem wat Fixxxer aangaf "zijn" probleem is in een topic van iemand anders, en ik dacht dat dat ooit hier afgesproken was dat je liever niet het topic van iemand anders zou overnemen?
        Groet, Jan

Commentaar

Mij ging het erom dat er al reacties waren geplaatst op zijn vraag , niet over de vraag zelf .
          Voor alle duidelijkheid , het is niet zo dat ik hier zwaar aan til hé .
          Just a little reminder da's alles .

Commentaar

Sorry sorry sorry,
            Ik kwam een soorgelijke vraag tegen en heb mijn vraag daarop in gehaakt, vervolgens is mij gevraagd of ik een eigen topic aan wil maken over de vraag.
            - Sidus Ludoviciana -

Commentaar

Werken...
            X