Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

webcam fotografie

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

webcam fotografie

Hoi allemaal,
    ik ben op het gebied van astronomie nog een betrekkelijk groentje , en ben op zoek naar mede LXD 75 gebruikers die ook aan webcam fotografie doen. ik ben zelf in het bezit van een LXD 75 Newtonian
    en sinds kort een webcam van Philips de spc900nc.
    Ik ben zeer nieuwsgierig naar hun resultaten
    dus als er mensen zijn die dezelfde combinatie gebruiken , laat mij het even weten , ook indien er een website of gebruikersgroep is .
    groet ! ronn
    "We are all stardust " LXD 75 op NEQ6PRO AT 66 ed op astrotech montering
    Lightbridge 12" ,Canon 1000d mod, Bresser 10x 50 bino , SPC900NC

Zoals je weet, heb ik ook een 6" newton LXD75 met montering. Kun je best leuke resultaten mee halen.
    Heb je vragen?........gewoon vragen
    Groet, Jan

Commentaar

heb je ook al een UV/IR filter voor je webcam, dat heb je wel nodig, ook met een spiegelkijker.

Probeer eerst eens te gaan imagen met de maan, die is makkelijk te vinden en het MINST MOEILIJK scherp te stellen. Daarnaast raad ik je aan met Registax te gaan spelen.

Ik ben benieuwd naar je eerste resultaten.

Bert
      Objectieven in huis met de maten: 22,30,35,44,50,56,65,70,80,88,100,127,150,200,250, 315 en 400mm

Commentaar

Beetje off-topic: heb je die UV/IR-filter ook nodig als je gewoon met T-ringen en camera's wilt fotograferen?
        Skywatcher 150/750mm

Commentaar

GD: Ja, dat filter is nl. handig voor je telescoop. Immers, het gaat erom dat deze ook IR en UV doorlaat. Het hangt een beetje van je telescoop af maar glas absorbveert zowiezo UV van nature dus die helft heb je alleen nodig bij zuivere reflectors (Newtons e.d.)
          Vriend die naast me zit merkt op dat het niet per se nodig is. Je kan ook prima opnames maken zonder UV/IR filter maar meningen tussen ons zijn daarover verschillend.
          Dit is geen undersign.

Commentaar

lxd 75 reactie

iedereen bedankt voor de input.
            ik heb nog geen UV/IR filter , wil hem eigenlijk aanschaffen via de koepel.
            tevens is mij verteld dat ik minimaal een barlow 3 nodig heb om op f15
            uit te komen , wat volgens insiders nodig is om enigzins acceptabele
            foto, s te maken.
            groet ronn
            "We are all stardust " LXD 75 op NEQ6PRO AT 66 ed op astrotech montering
            Lightbridge 12" ,Canon 1000d mod, Bresser 10x 50 bino , SPC900NC

Commentaar

Kan goed kloppen. De beeldschaal is direct afhankelijk van de grootte van de openingsverhouding en de grootte van de film/chip.
              Dit is geen undersign.

Commentaar

Ik heb een Tuocam 740K aangeschaft en een adapter 1,25 inch naar toucam.. Als ik dit allemaal aansluit op de telescoop en ik wil scherpstellen, zie ik eigenlijk alleen maar een wit scherm, ik heb barlow ervoor gezet en nog steeds wit beeld..
                Waar ligt dat hem aan, aan de instellingen, moet ik een IR/UV filter ertussen zetten of?
                - Sidus Ludoviciana -

Commentaar

Fixxxer een IR/UV filter heeft hier niets mee te maken.
                  Helaas ben ik op dit gebied ook maar een groentje, maar ik vermoed dat het iets te maken heeft met dat je niet in het brandpunt kunt komen.
                  Bij mij heb ik dat probleem nl. als ik er een variabel kleur filter voor zit (=18mm).
                  Heb je de cam al wel normaal geprobeerd dus met zijn eigen lens?
                  Hiermee sluit je uit dat de cam defect is wat natuurlijk ook nog kan zijn.
                  Dus controleer eens in die hoek of je wat kunt ontdekken.

Commentaar

Het kan ook de belichtings instelling zijn, staat de gain (versterking) misschien te hoog. Wat je het beste kan doen is overdag een beetje oefenen met de instellingen. Wat meer gegevens over welke scoop, software e.d. is ook wel handig. Is dan makkelijker om te zien waar het fout kan gaan. En eigenlijk in een nieuw topic?
                    Groet, Jan

Commentaar

Een wit scherm duidt op een te lange belichting en/of een te hoge gain.
                      Als je de belichting NIET op automatisch zet, de gain op minimaal (naar links) en de belichting naar 1/10.000 zet, bij 20 frames per seconde, zou je beeld donker moeten zijn.
                      Vandaaruit de belichting langer maken tot dat het beeld grijs is met wat lichte stoorstreepjes of ruis.
                      Probeer dan op de maan uit of je focus kunt krijgen. Daarna met de belichting en gain het beeld goed te krijgen.

Succes, Bert
                      Objectieven in huis met de maten: 22,30,35,44,50,56,65,70,80,88,100,127,150,200,250, 315 en 400mm

Commentaar

Werken...
                      X