Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Waar te koop?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Waar te koop?

Beste mensen.
    Ik lees al een tijdje jullie mooie verhalen hier op het forum.
    Heb ik ook een vraagje, als ik een kijker aan wil schaffen waar
    zou, kan ik die dan kopen hier in Nederland, als ik die buitenlandse
    prijzen zie dat verschilt nogal.
    Is importeren een optie?

Alvast bedankt.....
    Celestron Nextstar 6SE

Je kan gewoon in het buitenland kopen. Bij te koop/gezocht staat een grote lijst van winkels in Nederland, BelgiŽ en Duitsland. Je ziet nogal eens dat een kijker in Duitland goedkoper is dan in Nederland.

Commentaar

Je moet gewoon al die winkels in tekoop/gezocht eens langsgaan om prijzen te vergelijken. Niet vergeten de verzendkosten mee te rekenen (zal niet heel veel schelen maar toch). (de tekoop/gezocht subforum kun je trouwens alleen bezoeken als je 10 of meer posts hebt).

Ik heb mijn kijker uit Duitsland (astroshop) en had geen problemen. Helpt wel als je een beetje Duits kent (mijn order bleef hangen op 1 artikel en heb daarom even geinformeerd via e-mail).

Als je buiten Europa koop gelden waarschijnlijk hele andere regels en moet je met invoerrechten rekening houden. Hier heb ik zelf geen ervaring mee.
      Life is funny. But not Ha Ha funny.

Commentaar

Buiten de EU kopen betaal je inderdaad de invoer en de btw er nog eens lekker erbovenop. Dat wordt dus duur.

De meeste winkels zullen ook wel engels kunnen. HoO en TS in ieder geval wel.

Commentaar

Bedankt!

Ok!

Harstikke bedankt voor de snelle reactie!
          Celestron Nextstar 6SE

Commentaar

Als je de winkels niet allemaal wil opzoeken, hier eentje waar ik goeie ervaringen mee heb.

http://www.teleskop-service.de

Ligt in Muenchen. Verzendkosten zijn uiteraard ook afhankelijk van het gewicht maar zeker niet al te veel.

Suc6
            Orion 80mm f7.5 ED
            GSO 8" f4 Newton
            OTE 150 MTS3-SDI Telescope controller
            Canon 350D (Rebel XT)
            Philips ToUcam Pro II

Commentaar

Slotje?

Bedankt maar inmiddels als een mooi reisscoopje aangeschaft.
              Groetjes,
              Patrick
              Celestron Nextstar 6SE

Commentaar

je kan ook een tweedehansje kopen op markt plaats

Commentaar

Ik heb zeer recent bij Ganymedes een Celestron C9.25-SGT (XLT) aangeschaft voor een prijs die toch zo'n 200 euro onder die van de internetwinkels in Duitsland ligt. Het kan dus wel, kopen in eigen land.

Waar je trouwens ook op moet letten bij aanschaf van een nieuwe telescoop uit het buitenland is het volgende: Garantie geldt alleen in het land waar je hem gekocht hebt (tenminste zo werkt het bij de meeste andere producten) dus bij problemen moet ie een reisje maken (gelukkig niet helemaal naar de dichtsbijzijnde ster) :P .
                  Full WMN-member.

Commentaar

Origineel geplaatst door Flatsix
                    Ik heb zeer recent bij Ganymedes een Celestron C9.25-SGT (XLT) aangeschaft voor een prijs die toch zo'n 200 euro onder die van de internetwinkels in Duitsland ligt. Het kan dus wel, kopen in eigen land.

Waar je trouwens ook op moet letten bij aanschaf van een nieuwe telescoop uit het buitenland is het volgende: Garantie geldt alleen in het land waar je hem gekocht hebt (tenminste zo werkt het bij de meeste andere producten) dus bij problemen moet ie een reisje maken (gelukkig niet helemaal naar de dichtsbijzijnde ster) :P .
                    ja daar heb je gelijk in, maar als je hem tweedehands koopt dan heb je meestal helemaal geen garantie dus ik zou het er wel voor over hebben(tenzij het in spanje is ofzo)

Commentaar

Werken...
                    X