Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Hoi even voorstellen en heb een vraag

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Hoi even voorstellen en heb een vraag

hoi iedereen

Ik ben Remko ben bezig met een spiegel te slijpen om zelf een newton kijker te bouwen en heb pas een LXD-75 gekocht die zeer goed bevalt zover.
    Mijn vraag is eigelijk zijn er meer mensen met een LXD-75 die ook foto's maken met een webcam graag zou ik wat resultaten zien zodat ik een beetje weet wat de mogelijkheden zijn.
    Ik zit zelf te denken om een spc900nc te kopen zijn er nog andere goede ccd webcams waar jullie ervaring mee hebben, nou dat waren zo beetje mijn 1ste vragen op dit forum. (mooi dat er een forum als dit bestaat)

vriendelijke groet Remko

Hoi Remko,

welkom op het forum!

Ik zie je berichtje nu pas, er zijn leden die deze telescoop ook hebben en er foto's mee gemaakt hebben:

Je kan de zoekfunctie van dit forum gebruiken en dan zoeken op
    lxd 75 AND foto of webcam.

De spc900nc is een prima webcam omm astroimages mee te maken, let wel, hier kan je alleen planeten mee vastleggen. Ook voor deze webcam heb je een adapter nodig zodat je deze op je oculairbuis kunt monteren.
    Vixen GP-D2 montering | DD-1 autoguider mod | Soligor 400mm 6.3 | Rikenon 135 mm 2.8 | 115 zelfbouw reflector.

Commentaar

Ben je er al uit welke webcam je gaat aanschaffen?
      Vixen GP-D2 montering | DD-1 autoguider mod | Soligor 400mm 6.3 | Rikenon 135 mm 2.8 | 115 zelfbouw reflector.

Commentaar

Werken...
      X