Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Nieuw

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Nieuw

Hey all,
    Ik ben nieuw op forum ik nu momenteel een Vanguard f-606 Kweet niet als die goed is ofzo vind ni echt veel informatie over op internet, ik wil wel een nieuwe kopen kan zo'n ongeveer een 300€ uitgeven ervoor heeft iemand mss een idee wat ik het beste kan kopen en waar ergens ben van belgie

dank u

grtz

Dan ga maar voor de nieuwe telescoop.... Vanguard staat in de zwarte lijst van merken....

zie : http://www.astrowiki.nl/index.php/Zwart ... rders/ebay

Wat zijn de voornaamste objecten die je emt de telescoop wilt gaan bewonderen? Planeten, Deep-sky...
    - SkyWatcher Refractor 90mm/910mm
    - EQ-2 Montering
    - Canon EOS 300D

Commentaar

de bresser - messier serie is misschien iets voor jouw. waar je die in belgie kopen kan weet ik niet. in NL op diverse plekken.. goolge maar eens nl:http://www.upsky.nl/Messier/messier.htm
      We liggen allemaal in de goot, maar sommige kijken naar de sterren. - stelling van Wilde -

Commentaar

Dit lijkt me leuk voor je om mee te beginnen
        klik

Halverwege de pagina staan 2 newtons van rond de 300, 290 en 320.

Dit is al een hele stap voorwaarts tenopzichte van je huidige vanguard.

Bij Grootven in Belgie, waar precies moet je maar even op de site zoeken.
        *vond Robson 1.0 bouwen toch een heel stuk simpeler dan nu het ineens zo klein moet :\

Commentaar

Bedankt allemaal voor de reacties
          ik ga wss 1 van deze bestellen
          TAL-1 110/806 mm Newton 320€
          TAL-120 120/806 mm Newton 320€
          Orion® - SpaceProbe™ST EQ Reflector 322€

Voor een beginner het is voor planeten mss later deepsky

Commentaar

kan ook een
            Spectron spiegeltelescoop TW900/114
            kopen voor 210€ weet niet als die goed is eigenlijk

Commentaar

bresser messiet 130 mm op een eq2 mont kost bij de koepel 270 eur
              en ik heb er goeie ervaringen mee

Commentaar

Hoi Chris,

Spectron bleek uit vele ervaringen schijnbaar niet zo goed en deze staat nu op de zwarte lijst. Ik denk dat het te maken heeft met een slechte mechaniek (denk aan veel speling etc.) en veel reclame maar weinig kwaliteit. Een typische groothandel telescoop.

Dan zit je beter qua keuze met een TAL of een Orion. Maar persoonlijk lijkt me de beste keus voor een (laag) bedrag een Bresser Messier type. Deze dingen ogen en zijn volgens mij erg degelijk, en zijn van goede kwaliteit. Zijn volgens mij ook speciaal gericht op de wat serieuzere beginner. De R90 (90mm refractor) en de N130 (130mm newton, what's in a name) vallen met respectievelijke €249 en €259 binnen je budget. Komen met 3 1,25" oculairs en een barlow.
                "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
                - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Je eerste keuzes lijken mij beter, zoals je kon zien staat Spectron ook op de zwarte lijst..

Vraag gerust hier verder, de heren (en dames) zijn niet te beroerd om te helpen mits je maar goed aangeeft wat je precies wilt zien, waar je voorkeuren heengaan.. Koop niet te snel en denk er gerust over na, het moet tenslotte straks wel helemaal naar je zin zijn anders is je 'hobby' snel over..

Het mooiste is natuurlijk op een bijeenkomst zelf me eigen ogen er doorheen te tuuren, zodat je weet wat je allemaal kan zien met wat voor een kijker..
                  "Have you ever tried to imagine how huge the universe is? I've tried it many times.."

Commentaar

bedankt voor de antwoorden
                    ik heb wat over zitten nadenken, ik ga het budget toch iets hoger leggen tot ongeveer een 450€ - max 500€

Commentaar

Werken...
                    X