Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Nieuwe Telescoop, spot prijs, te mooi om waar te zijn?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Nieuwe Telescoop, spot prijs, te mooi om waar te zijn?

Hallo, zoals jullie misschien al eerder hebben gelezen ik ben zo zachtjes aan op zoek naar een andere telescoop. Ik ben een beginner en verwacht dus niet het beste van het beste maar ik wil iets wat beter is dan mijn Aldi telescoop:

Aldi-Scoop

En ik kwam terecht op markt plaats en vind daar een bedrijf dat dingen erg goedkoop verkoopt door dat zij dingen in grote getalen inkopen zonder tussenbedrijven en weet ik hoe dat allemaal zit, ze verkopen het in ieder geval goedkoper.

Nu viel mijn oog op een telescoop die zij verkopen:
    Marquant Telescoop, Galileo

Alles van deze is beter in opzichte van mijn prachtige Aldi-scoop, en natuurlijk valt de betere montering op. Wat voor mij van groot belang is omdat de montering van de Aldi-scoop niet eens redelijk te noemen valt. Maar dan het volgende, is deze telescoop wat het lijkt. Ik ben een beginner en ik koop niet graag het verkeerde spul. (Op de Aldi-scoop na dan, maar die was zo goedkoop...)

Anyway, dit lijkt mij een mooie telescoop en waar vind je nou telescopen die meer als 50% goedkoper is dan bij de concurrent. Maar dat, natuurlijk, is wat zij beweren.

Graag hoor ik jullie mening.

Marquant = troep rotzooi, vullis, waardeloze prul. Niet aan beginnen!
    Als je goed kijkt op het plaatje zie je dat de kijker naar de vloer gericht staat ipv naar boven. Outletplanet heeft zo te zien TOTAAL geen kennis van telescopen, de foto en de belachelijke begeleidende tekst zegt genoeg over hoe professioneel dat ding echt is.

"Max. Magnification : 825 X."
    Inderdaad: te mooi om waar te zijn.

Voor dat geld is op de tweedehands markt best leuk spul te vinden. De enige nieuwe beginnerstelescoop onder de 100 euro die ik kan aanraden is de Bresser Skylux van de Lidl. Af en toe in de aanbeiding voor zo'n 90 euro en op Marktplaats voor rond de 50 euro.
    "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

heb zelf na mijn aldi-scope deze gekocht :

http://www.teleskop-service.de/Astro/Re ... htm#114900

is een duitse firma, je betaald 21 euro verzendkosten, maar je hebt dan kwaliteit . hiermee kun je al een heleboel dingen, maar wil je wat verder investeren, kun je wellicht gelijk de oculair koffer erbij kopen :

http://www.teleskop-service.de/AstroTS/ ... koffer.htm

kun je een hele tijd door en veel verschillende dingen doen! (de barlows die bijvoorbeeld bij de scope zelf zitten zijn niet echt super naar mijn mening.. ><)

succes met je keuze

Commentaar

@Mozesh. Er is al veel geschreven over diverse telescopen op dit forum. Gebruik de zoekfunctie maar eens. Onder andere is dit er al eerder over gemeld.
        Ik heb overigens gezien dat iedere verkoper van Marquant hetzelfde plaatje gebruikt. Zou de fabrikant zelf misschien ook niet weten wat hij gemaakt heeft?
        Polarex D60 900mm/parallactisch statief + motor
        Sumerian Optics Propus (prototype) 10" F/4.7 (Protodob)
        Sumerian Optics Canopus 18" F/4.3 (Hyperdob)

Commentaar

Ik zal nog eens flink rond kijken, en het heeft ook geen haast ofzo.

Als je goed kijkt op het plaatje zie je dat de kijker naar de vloer gericht staat ipv naar boven.
          ...

@Hyperion
          Sorry hiervoor, maar ik ben precies het zelfde forum gewend alleen daarbij zijn er veel meer topics zichtbaar in de forumindex. Vond het al wat vreemd dat er maar zo weinig topics waren...

Commentaar

Hey Mozesch,

Ik weet niet wat je budget is, maar op marktplaats staat een 150mm newton te koop op EQ-3 en naar mijn weten is hij van Roel. Dus stuur anders hem ff een pm. Weet je zeker dat je een goeie in huis haalt.
            "Een leven kan niet mislukken, want een leven kan ook niet lukken"

Commentaar

Mijn budget, op het moment, heb ik even op 0 gezet. Ik heb de horizontale afsteller, of hoe je t wil noemen vervangen, heb gebruik gemaakt van een oud camera statief. Ik hoef nu ook voor de verticale niet meer die van de telescoop zelf te gebruiken (behalve voor t fijne werk), wat ervoor zorgde dat hij soms zichzelf losser schroefde. Klinkt vreemd, maar 't is zo. Ik heb nu een stabielere telescoop en dus zijn mijn frustraties over 't statief weg en zal ik 't voorlopig even met deze opstelling doen.

Commentaar

Als je goed kijkt op het plaatje zie je dat de kijker naar de vloer gericht staat ipv naar boven.
                ...

een algemene vraag hierover van een telescoopkennis-sukkel:
                Ik snap dat bij Newtontelescopen het oculairhouder bovenaan hoort te zitten,maar maar zit dan de zoeker (als dat het is) niet op een ongemakkelijke plek als de zoeker er omgekeerd opzit of is dat juist makkelijk omdat je toch rond die hoogte zit met je hoofd?
                Ervaring is de som van de gemaakte fouten

Commentaar

Origineel geplaatst door Tholootje
                  is dat juist makkelijk omdat je toch rond die hoogte zit met je hoofd?
                  Exact. Het maakt in principe niks uit waar de zoeker zit, zolang ie maar parallel staat met de hoofdkijker en je er makkelijk doorheen kan kijken. Als je het makkelijker vind om hem achteraan te monteren, geen probleem.
                  "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Bedankt.
                    Ervaring is de som van de gemaakte fouten

Commentaar

Werken...
                    X