Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

filter vraagje

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

filter vraagje

hallo kan iemand mij adviseren wat voor filter het best geschikt is voor deepsky fotografie icm mijn eos350D en meade 6` newton
    ben al effe aan het kijken geweest bij dekoepel.nl maar ik weet niet wat ik moet nemen.
    p.s ik woon in een lichtvervuilde omgeving

Alvast bedankt
    Red
    -Meade LXD75 mount
    -Meade 150mm f5
    -Meade 130mm f7.9
    -Meade ETX-70
    -Canon Eos350d

Ik vind het filter van Astronomik UHC wel goed

Beschrijving:

De astronomik UHC is een filter voor visueel deep-sky observatie. De astronomik UHC filter laat bijna 100% straling door van de O-III lijn en de H-beta line. Een tweede doorlaatfilter voor de H-alpha lijn zorgt dat ook deze straling het oog bereikt. Elk verstrooid strooilicht van de andere golflengte serie is uitgefilterd. Door de sterke afname van de achtergrond, de details van gas en planetarische nevels zijn onverwacht overvloedig zichtbaar. Met de astronomik UHC filter kunt u zelfs met een kleinere telescoop ( roter dan 2") succesvol deep-sky objecten observeren, door de hoge lichtdoorlaat.
    Groet, Jan

Commentaar

Origineel geplaatst door Parsec
      Ik vind het filter van Astronomik UHC wel goed

Beschrijving:

De astronomik UHC is een filter voor visueel deep-sky observatie. De astronomik UHC filter laat bijna 100% straling door van de O-III lijn en de H-beta line. Een tweede doorlaatfilter voor de H-alpha lijn zorgt dat ook deze straling het oog bereikt. Elk verstrooid strooilicht van de andere golflengte serie is uitgefilterd. Door de sterke afname van de achtergrond, de details van gas en planetarische nevels zijn onverwacht overvloedig zichtbaar. Met de astronomik UHC filter kunt u zelfs met een kleinere telescoop ( roter dan 2") succesvol deep-sky objecten observeren, door de hoge lichtdoorlaat.
      hoi bedankt voor je reactie,
      ik heb effe bij dekoepel gekeken jij bedoeld dus de UHC-E filter van astronomik van E77,50 of bedoel jij een andere bij een andere?

effe zodat ik enig begrip kan krijgen van hoe of wat, wat is nou het verschil tussen UHC-S en UHC-E of OIII filter, laatste vraag vanaf welke maten is het een kleine ,middelgrote of grote telescoop telescoop??

alvast mijn dank
      RED
      -Meade LXD75 mount
      -Meade 150mm f5
      -Meade 130mm f7.9
      -Meade ETX-70
      -Canon Eos350d

Commentaar

Kijk effe op site van Robtics bij de filters staat het een en ander uitgelegd.

Ik heb me laten adviseren door Rob. Ze zijn in 1.25" en 2" te krijgen.

Ben nog verder gaan zoeken en op de site van astronomic staat wel de nodige informatie. Ik denk dat je H alfa filter nodig hebt. Die UHC filters zijn meer voor visueel waarnemen. Denk ik, volgens mij en volgens de beschrijving.............. :P
        Groet, Jan

Commentaar

Ik heb zelf een UHC filter van baader, maar ik vind hem toch vooral op sterrenstelsels erg veel licht wegfilteren. Skywatcher gebruikt de orion straatlichtfilter en ik dacht dat hij er wel tevreden over is. Mischien moet je hem ook eens over zijn mening vragen.

Commentaar

Bedankt voor de input ik zal zeker effe lezen op die sites,
            Verdere reacties zijn uiteraard altijd welkom

greetz Red
            -Meade LXD75 mount
            -Meade 150mm f5
            -Meade 130mm f7.9
            -Meade ETX-70
            -Canon Eos350d

Commentaar

ik gebruik lumicon deepsky filter, moet je ff op de site van lumicon kijken.
              http://www.lumicon.com
              - Sidus Ludoviciana -

Commentaar

Werken...
              X