Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Venus en nog een vraag

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Venus en nog een vraag

Hallo iedereen,

Ik heb een vraag, vanuit mijn huisje kan ik nu heel helder Venus zien. Heeft het zin om met mijn Skylux moeilijk te gaan doen om hem te vinden? :P Of is het enige wat ik zie een helder stipje?

Vind het vrij gaaf om een planeet te kunnen zien, maar waar kan ik op letten etc?

En dan nog een vraagje, ik heb laatst een digitale spiegelreflex camera gekocht (Nikon D40), kan ik dan door mijn oculair door schieten? De maan ofzo?

Bedankt!

Hallo,

Ik vind Venus zeker de moeite waard om eens te bekijken, zeker omdat je die dan ook ooit hebt gezien. Het moet je denk ik wel lukken de fase van Venus te zien, die is op dit moment geloof ik rond de 0.80

Je Nikon D40 kan je met een T-ring bevestigen op je telescoop. Maar daar kunnen andere mensen op 't forum je vast meer over vertellen!

Commentaar

Bedankt voor je super super snelle antwoord.

Wat bedoel je met fase van venus??

Ik heb hem momenteel al in mijn zoeker te pakken, Venus. Maar ik woon midden in centrum den Bosch, dus nogal wat lichtvervuiling denk ik

Commentaar

Origineel geplaatst door Mosselmaniac

Venus is een binnneplaneet en toont fasen net zoals de maan. Momenteel is ze gibbeus (net zoals de maan, trouwens).
        Alexis Cousein -- "Number Six is feeling unmutual today". Zelfgemaakte 400mm f/4.46 op Tom O. platform; 250mm f/4.8 Alkaid; Skywatcher 130mm f/5 reflector; 60mm Lunt.

Commentaar

Origineel geplaatst door sixela

Venus is een binnneplaneet en toont fasen net zoals de maan. Momenteel is ze gibbeus (net zoals de maan, trouwens).
          Aha, ik vond de maan vrijwel volle maan eigenlijk

Ik heb hem in mijn visier overigens! Ik kijk dus DOOR een raam heen, midden in centrum, dus denk dat ik er genoegen mee moet nemen dat ik een lichtpunt zie, die beetje trilt enzo, nu niet echt super zeg maar.... jammer

Commentaar

Ik heb hem momenteel al in mijn zoeker te pakken, Venus. Maar ik woon midden in centrum den Bosch, dus nogal wat lichtvervuiling denk ik
            De fase van Venus werkt eigenlijk hetzelfde als de verschillende fases bij de maan. Hoe dichter Venus bij de zon komt aan de hemel, hoe minder de planeet verlicht wordt. Als Venus dus dichter bij de zon komt te staan krijg je meer een sikkel.

Edit: Alexis was me voor

Commentaar

Werken...
            X