Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

vallende sterren

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

vallende sterren

hoi ik zoek een schema waar alle meteorietenregens van 2007 in staan want dan weet ik waneer ze komen en kan ik ze bekijken want dat heb ik nog niet zo vaak gezien ik hoop dat jullie een mooie schema of een site voor me hebben 8)
    spaceboy

Op Wikipedia staat een tabelletje met meteorenzwermen (klik hier). De Perseiden, Leoniden en de Geminiden zijn de bekendste en meest 'spectaculaire' meteorenregens:

Commentaar

he freek jij hebt altijd wel wat informatie hartstikke bedankt
      spaceboy

Commentaar

Origineel geplaatst door spaceboy1
        Veel succes ermee!

Nog een interessant nieuwtje, ik hoop ook dat het daadwerkelijk gaat plaatsvinden:

Astronomen verwachten meteorenstorm in september 2007
        18 augustus 2006 - Volgens twee astronomen mogen we volgend jaar een extreme meteorenstorm verwachten met tegen de 1000 meteoren per uur. Volgens Esko Lyytinen en Peter Jenniskens zullen veel meteoren van de zwerm 'Aurigiden' op 1 september 2007 te zien zijn aan de hemel. Het radiant van de storm ligt in het sterrenbeeld Voerman (Auriga). De laatste keer dat de Aurigiden aan de hemel verschenen, was in 1935, 1986 en 1994.

In september 2007 kruist de baan van de aarde met de ‘staart’ van de komeet Kiess en daaruit maken Lyytinen en Jenniskens op dat we een spectaculair meteorenstorm in het begin van de maand mogen aanschouwen.

Commentaar

[off-topic]Freek is onze forum wizzkid![/off-topic]
          Vuja De': the strange feeling you get that nothing has happened before.
          http://www.everyoneweb.com/demelzaramakers/

Commentaar

1000 per uur toe maar dat is een mooie avond om te gaan kijken ik ga wel kijken als het helder is
            spaceboy

Commentaar

Origineel geplaatst door Demelza
              [off-topic]Freek is onze forum wizzkid![/off-topic]
              Oke, right.. :smartass

Commentaar

Werken...
              X