Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

heb advies nodig

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

heb advies nodig

hoi ik ben opzoek naar een nieuwe reflector telescoop met een spiegel van minimaal 110mm (die niet alteveel kost). ik heb totaal geen ervaring in het kopen van een telescoop (wordt mijn eerste) dus ik zou graag wat advies erover willen krijen.

alvast bedankt bram
    p.s. weet iemand waar ik sterrenkaarten kan vinden en uitprinten

Met je eerste vraag kan ik je niet helpen, met de tweede wel. Kijk hier maar eens onder de kopjes sterrenkaarten en atlassen.
    Hier staan er nog meer.

O, en welkom op het forum trouwens!
    Vuja De': the strange feeling you get that nothing has happened before.
    http://www.everyoneweb.com/demelzaramakers/

Commentaar

1: Welkom op het forum !
      2: Heb je al een 50mm verrekijker?
      3: Hoeveel is niet al te veel geld?
      4: Wat wil je precies observeren?
      5: Gemak van automatisch objecten volgen of gemak van sturen?
      6: (Astro)fotografie + observeren of alleen observeren?
      7: Online kopen of bij de lokale astronomieboer?
      8: Antwoord maar!
      9: Er is een (totale) maansverduistering 3 maart 2007!

PS: Hé bedankt Demelza
      Bresser Hunter 10-30x50
      Bresser Skylux 70/700

Commentaar

Origineel geplaatst door NFS'ke
        1: Welkom op het forum !
        2: Heb je al een 50mm verrekijker?
        3: Hoeveel is niet al te veel geld?
        4: Wat wil je precies observeren?
        5: Gemak van automatisch objecten volgen of gemak van sturen?
        6: (Astro)fotografie + observeren of alleen observeren?
        7: Online kopen of bij de lokale astronomieboer?
        8: Antwoord maar!
        9: Er is een (totale) maansverduistering 3 maart 2007!

PS: Hé bedankt Demelza
        bedankt voor je vragen hier heb je mijn antwoorden

2: ik heb een 40mm lens telescoop de verrekijker ben ik van plan te kopen
        3: ongeveer €250