Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Planeten waarneem vraag

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Begrijp me niet verkeerd; ik wist wat ik kon verwachten en ik ben ook absoluut niet teleurgesteld.
    Maar ik stel gewoon nog af en toe een aantal vragen.
    Ik weet zeker dat de Dobson zal bevallen.

Commentaar

Met mijn EQ5 zonder montering zet ik de planeet altijd net buiten beeld en wacht dan tot hij weer uit beeld is verdwenen vooraleer ik weer bijregel. Zoiets zou ik ook doen met een dobson, denk ik. :roll: Zou wel niet lukken met oculairs die enkel on-axis heel scherpe beelden geven, maar die heb ik toch niet.
      Ik ben het niet helemaal met je eens Sterrenkijker, waar moeten we anders onze 2de handspullen halen
      (grapje natuurlijk)
      Celestron C8 - Orion ED100 - Orion ED80 - Skywatcher ST80 - Tasco 17TR- Omegon Argus 16x70 - Helios Naturesport 10x50- - AZEQ5

Commentaar

Ich bin ein Kollaser.
        http://www.kollaser-sternbeobachter.de/

Commentaar

Origineel geplaatst door Sterrenkijker
          Origineel geplaatst door sixela
          Alsof dat veel goedkoper zou zijn?
          Dat hangt van de grote [sic] van de telescoop af.

Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen (en dat houd ik al een tijdje voor me omdat ik verwacht dat Wolfje en anderen dit niet willen horen) is dat het mij niet verbaasd dat Wolfje enigzins verbaasd is over de lastige volgmogelijkheden van een Dobson.
          Niets in Wolfje's bericht duidde er ook maar op dat het lastig was -- het was gewoon een vraag.
          Alexis Cousein -- "Number Six is feeling unmutual today". Zelfgemaakte 400mm f/4.46 op Tom O. platform; 250mm f/4.8 Alkaid; Skywatcher 130mm f/5 reflector; 60mm Lunt.

Commentaar

Re: Planeten waarneem vraag

Origineel geplaatst door Wolfje
            Hierbij nog een (misschien dom) vraagje.
            Als ik mijn Dob zou richten op bijvoorbeeld Saturnus; kan ik er dan wel rustig een paar minuten naar kijken of moet ik constant de telescoop zodat het in beeld blijft?
            Zo zie je maar domme vragen bestaan niet, zelf heb ik sinds kort een gebruikte newton (m'n eeste telescoop!) en was verbaasd toen ik 1 jan j.l. saturnus zag met m'n 10 mm oculair en 2x barlow hoe snel hij door het beeld liep. Maar was het een ongeloofelijk moment om voor het eerst een planeet te zien met je eigen telescoop
            "Een dochter!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! is dat niet geweldig? (19-09-2008) En haar naam is Iza.

Commentaar

Werken...
            X