Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Update etx-125 met autostar 497EP mislukt

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Update etx-125 met autostar 497EP mislukt

Hallo,

Ik heb hier helaas een probleem met mijn etx-125 met autostar 497EP.

Ik wou hem updaten en hij was goed bezig, maar ik wou toen de netvoeding in de etx steken omdat hij op de batterijen aan het updaten was en toen startte dat ding opnieuw op met alle gevolgen derbij.

Als ik hem nu opstart komt erop "(c)08 meade 2008, bootloader v2.3a" vervolgens "(c)08 497EP 59EF" en dan geen display meer. Ik heb ook al de enter met de scroll down geprobeerd maar allemaal tevergeefs.

Wie kan mij aub helpen. Ik word helemaal gek.
    Last bewerkt door BoertjeB; 05-11-12, 19:18.

Misschien een gekke suggestie, maar is het mogelijk om de update nogmaals uit te voeren?
    Wellicht dat ie het daarna weer gewoon doet.
    12" F5 Meade Lightbridge; 8" F10 Meade SCT op LXD75; 4" F7 Robtics ED op Vixen Polaris;
    7x50 Vixen Ascot verrekijker, en te weinig donkere nachten in een bos met een uil.

Commentaar

Hallo BoertjeB,

Ik heb de update al opnieuw geprobeerd, maar helaas lukt het niet. Het lukt me nu zelfs niet meer om te communceren met de autostar. Wat een ellende....

Commentaar

Dan wordt het wel erg lastig. Je kan dus ook niet terug naar de fabrieksinstellingen neem ik aan...
        Misschien dat je op deze site van Weasner nog wat kan vinden waar je wat aan hebt.
        http://www.weasner.com/etx/menu.html
        12" F5 Meade Lightbridge; 8" F10 Meade SCT op LXD75; 4" F7 Robtics ED op Vixen Polaris;
        7x50 Vixen Ascot verrekijker, en te weinig donkere nachten in een bos met een uil.

Commentaar

Ik ben bang dat je eeprom nu corrupte data bevat. Als het een gewone eeprom/flashrom op een voetje op het mainboard is zou je moeten zien of je die ergens kunt kopen (probeer meade eens).

Ik zou die ook kunnen flashen op de zaak maar daar heb ik uiteraard wel de originele software voor nodig (of een werkende rom).
          *vond Robson 1.0 bouwen toch een heel stuk simpeler dan nu het ineens zo klein moet :\

Commentaar

@Ionize: Niet nodig.

@Peeke: Er is ook een "safe mode" voor de Autostar waarmee je alsnog de handcontroller kunt flashen.

Je komt in de "safe mode" door de [enter] en [scroll down] knoppen ingedrukt te houden tijdens het opstarten van de handcontroller. Als de handcontroller is opgestart, dan zul je de tekst "DownLoad Mode" zien. Nu kun je vanuit het Meade ASU programma de ROM nogmaals flashen.
            Last bewerkt door MoreLinux; 05-11-12, 20:14.
            The Big Bang is fun

Commentaar

Hoi MoreLinux,

Ik heb alles geprobeerd. De enter en scrolldown toets ingedrukt tijdens de opstart, de enter en scrolldown ingedrukt en daarna de on/off switch aangezet. Helaas geen resultaat. Ik krijg zelfs geen melding van safe mode of download mode. Enkel een blanco scherm

Groetjes

Commentaar

Na talloze pogingen heb ik het opgegeven.

Heb het ook nog geprobeerd met starpatch maar daar wil hij de autostar ook niet meer zien.

Heb een mail gestuurd naar meade (folux) met het probleem.

Nu maar hopen dat het nog in de waarborg zal zitten. De aankoopdatum is 12-01-2012 dus dat is al geen probleem.

Ik hou jullie op de hoogte.

Commentaar

Hallo

Heb een mailtje gestuurd naar Meade en de persoon in kwestie zei " Deze foutmelding/error heb ik nog niet eerder meegemaakt. Ik heb haast het idee dat de EPROM een foutieve firmware heeft. Eentje die niet compleet is door de crash van het programma. Ik heb mijn collega bij Meade gevraagd of hij een oplossing weet om deze fout te herstellen "

Ik heb nog niks gehoord.

MAAAAAAAAAAAAR....... na lang googlen heb ik gevonden hoe ik toch in de download mode kwam.

Het was niet ENTER en SCROLL DOWN maar ENTER en VRAAGTEKEN tegelijk inhouden. En ja hoor ik kon terug connecteren met autostarupdater en de update is gelukt.

Ik ben superblij nu dat mijn etx terug werkt. Een pak van mijn hart.

In ieder geval toch bedankt voor de reacties op mijn probleem en ik hoop nu dat ik ook andere kan helpen door deze mededeling.

Hier nog de info die ik gevonden heb met welke softwareversie het werkt.

For versions starting with "59E" (so: 59E7, 59Ed, 59Ef)
                  the "safe load" key sequence is simultaneous [enter] and [?]

Commentaar

Wat goed dat het je gelukt is! Gekke electonica. Gelukkig wint de aanhouder nog steeds.

Commentaar

Werken...
                    X