Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

vraagje

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

vraagje

Hallo Allemaal,
    Ik volg dit forum al een geruime tijd en heb een kort vraagje.
    Ik ben in het bezit van een bresser 114 / f900 en wil graag een nieuwe telescoop aanschaffen met wat meer toeters en bellen.
    Ik wil hier ongeveer 1000 Euro aan uitgeven
    Ik heb de mogelijkheid om via via deze http://www.optcorp.com/product.aspx?pid ... 2-895-3931
    aan teschaffen.

Is dit een goede keus en is deze telescoop ook geschikt om eventueel later aan astrofotografie te doen.

Met vriendelijke groet,

ABO

Nop heeft deze telescoop onlangs verkocht voor z'n "iets" grotere broertje. Hij gebruikt deze telescoop ook voor astrofotografie en kan je er wss alles over vertellen! Even wachten op zijn reactie dus.

Commentaar

Zelf een Celestron importeren??

US dealers mogen van Celestron niets naar het buitenland versturen.
      Doen ze dat toch (en de meeste doen het niet) dan vervalt je garantie.

Gaat er iets kapot dan draai je zelf op voor de kosten.

Onderstaande komt van de OPT site.

International Orders
      OPT is pleased to support the international astronomy community. We can ship most of our products overseas, yet there are some restricted items that we cannot ship outside of the United States. Some of these restrictions are complicated, so if you have any questions, please feel free to call us or send an e-mail to internetsales@optcorp.com.
      Gaat er onderweg iets kapot aan de telescoop dan heb je ook pech.
      Als je het doet moet je het goed verzekeren tegen transportschade.

Heb je al geinformeerd wat de transport/verzekeringskosten zijn???

Hou ook rekening met 10% invoerheffing en 19% BTW waar je een aparte nota van de douane voor krijgt. (je kijker komt zonder transportkosten dan al op ruim 1500,00)

Helaas het is inderdaad stukken goedkoper aan de andere kant van de plas.

Gerard
      305mm f/5 Sumerian Canopus | 120mm f/5 SW Achromaat | 60mm Lunt Solarscope + 50mm DS

Commentaar

Hoi,

Ga gewoon eens praten met Robtics.

In alle tijd kan hij je veel uitleggen en laten zien. De prijzen zijn ook heel redelijk.

gr Arend
        Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Commentaar

En wie weet mischien heeft hij nog wel een 2e handse liggen voor een leuk prijsje

Commentaar

Wat is redelijk??

Realiteit is dat een telescoop buiten de US dus 2x zo duur is......

Gerard
            305mm f/5 Sumerian Canopus | 120mm f/5 SW Achromaat | 60mm Lunt Solarscope + 50mm DS

Commentaar

Origineel geplaatst door Slartibartfast
              Wat is redelijk??

Realiteit is dat een telescoop buiten de US dus 2x zo duur is......

Gerard
              Nou dat gaat niet helamaal op. De kans is groot dat je invoerrechten en BTW moet betalen. Daarnaast heb je inderdaad geen garantie.

Voor 1000 euro koop je echt wel iets leuks hoor.
              Nogmaals. Ga gewoon een keer bij robtics langs. heeft veel keus en vaak ook tweede hands. Kun je onder het genot van een "bakkie"lekker lang praten over telescopen.

gr arend
              Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Commentaar

Invoerrechten en BTW moet je ALTIJD betalen. Anders heet het smokkelen in plaats van importeren.

Misschien dat je voor 1000,00 een C8 OTA kan kopen maar dan komt de montering er nog bij.

En ABO had het over de C8 + CG5-GT en dat is nog eens 1000,00 extra.

Neemt niet weg dat het helemaal geen verkeerde kijker is uiteraard.

Gerard

Commentaar

Beste Mensen, bedankt voor jullie reactie allemaal, maar ik heb eigenlijk nog niet echt een antwoord gekregen op mijn vraag of ik deze kijker later ook goed kan gaan gebruiken voor het fotograferen of moet ik hier een andere telescoop voor aanschaffen.

Mochten jullie hier een telescoop gaan uitzoeken met goto, wat zou dan jullie keuze zijn. In eerste instantie dus alleen visueel en later dus voor fotografie.

Al jullie meningen zijn welkom.

Mvgr

ABO

Commentaar

Voor duizend euro heb je geen telescoop met goto die ook nog geschikt is voor serieuze fotografie. Verdubbel je budget minimaal!
                    Voor serieuze fotografie moet je er rekening mee houden dat je voor minimaal hetzelfde geld als je telescoop een montering moet kopen!
                    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Origineel geplaatst door ABO
                      Beste Mensen, bedankt voor jullie reactie allemaal, maar ik heb eigenlijk nog niet echt een antwoord gekregen op mijn vraag of ik deze kijker later ook goed kan gaan gebruiken voor het fotograferen
                      Ja. En je moet zeker niets groters gaan nemen om op een CG5-GT te zetten als je later fotografie met lange belichtingstijden wilt gaan doen (en dan heb je best een focale reductor nodig ook).

Maar nieuw een C8-ASGT voor 1000 inclusief BTW, en een Nederlandse garantie? Met dat budget zit je eerder in de buurt van een C6-S zonder GoTo. Trouwens ook een puik telescoopje.
                      Alexis Cousein -- "Number Six is feeling unmutual today". Zelfgemaakte 400mm f/4.46 op Tom O. platform; 250mm f/4.8 Alkaid; Skywatcher 130mm f/5 reflector; 60mm Lunt.

Commentaar

Origineel geplaatst door Nop
                        Voor duizend euro heb je geen telescoop met goto die ook nog geschikt is voor serieuze fotografie. Verdubbel je budget minimaal!
                        Ach, zo erg zou ik het niet stellen - een ED80 op een Vixen GP-E (of een Vixen GP-cloon) kan je in de buurt daarvan wel krijgen.

Natuurlijk maak je niet kiekjes op dezelfde beeldschaal als op een C8 of iets met een grote brandpuntsafstand, maar dat heeft zo ook zijn voordelen omdat je volgfouten van de montering (zeker als je geen GP-E kunt betalen) minder ziet.
                        Alexis Cousein -- "Number Six is feeling unmutual today". Zelfgemaakte 400mm f/4.46 op Tom O. platform; 250mm f/4.8 Alkaid; Skywatcher 130mm f/5 reflector; 60mm Lunt.

Commentaar

Werken...
                        X