Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

heeft er iemand ervaring met Celestron Nexstar 8 Se

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

heeft er iemand ervaring met Celestron Nexstar 8 Se

beste forumleden

naar lang kijken hier op het forum en dus geprobeerd om een beetje wegwijs te geraken ,heb ik mijn keuze laten vallen op het merk Celestron Nexstar 8 Se
    en dit omdat deze met een GO TO functie is uitgerust en denk hierbij dat je dan veel sneller de juiste planeten gaat vinden ,ook omdat je op deze telescoop
    mijn fototoestel kan zetten ,en dit zijnde de Nikon D90 en de Nikon D 7000 .

Wil de telescoop ook meenemen op onze reizen ,en daarom dat ik ook opteer voor de go-to functie .

Vinden jullie dit en goede keuze om te beginnen ,wil hierbij zeggen dat ik al jaren fotografeer ,maar dan geen fotografie ervaring heb in astrofotografie.

Met vriendelijke groeten ,en bedankt op voorhand voor jullie reacties
    Sky Watcher - Skymax-102 SynScan AZ GoTo
    fotomateriaal - Nikon DSLR

hoi ,

de C8 is een f10 telescoop dus fotografisch langzaam.
    Planeet fotografie is wel mogelijk als beginner maar dan met een DMK camera.
    een dsrl achter de c8 kan wel maar is heel lastig daar je lang moet belichten en dus een hele goede montering nodig hebt om de de sterren geen streepjes te laten worden.
    zowiezo heb je een volgcamera nodig die je off axis achter de telescoop monteert samen met de dsrl.
    kijker is prima voor waarnemen en planeet fotografie maar misschien beter iets korter brandpunt en een snellere f waarde als beginnend astrofotograaf.

gr
    Frans
    Scopes : Takahashi FSQ106ED , Celestron C11 , Mount : Losmandy G11 Gemini 1
    Camera's : SXVR H35 , ZWO ASI 174 MMC , Bino's : Vixen 6.5 X 42 ED , BA8 15 X 70

Commentaar

Wat wil je zoal fotograferen? Voor soomige doeleinden (planetenfotografie) is het best een aardige kijker maar dan is die DSLR de verkeerde sensor; voor deepskyfotografie is de Alt/Azmontering niet geschikt en misschien begin je beter met een kleinere kijker op een goede equatoriale montering.

Een GoTo heb je alvast voor planeten niet nodig. Jupiter is makkelijker te vinden en te identificeren dan de aligneringssterren om de GoTo te calibreren.
      Alexis Cousein -- "Number Six is feeling unmutual today". Zelfgemaakte 400mm f/4.46 op Tom O. platform; 250mm f/4.8 Alkaid; Skywatcher 130mm f/5 reflector; 60mm Lunt.

Commentaar

Werken...
      X