Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Waarom zie ik Andromeda niet?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Waarom zie ik Andromeda niet?

Ik loop vaak te zoeken en te zoeken naar Andromeda als ik met mijn honden loop. Ik weet waar dit stelsel moet zijn in de lucht en zelfs bij een heldere hemel zie ik het niet.

Moet ik nog op iets specifieks letten.

Ik heb altijd een kleine kijker bij me, maar dan wordt ik nog draaieriger en klaagt mijn spierweefsel in mijn nek me dubbel aan.

Binnenkort kan ik een halter van 50KG tillen met mijn nek.

Maar goed, iemand wat tips?
    Before I speak, I have something important to say. - Groucho Marx

Tja, als het echt goed helder is moet je hem toch wel kunnen zien met het blote oog, mits je last heb van veel lichtvervuiling. Middenuit van het Andromeda sterrenbeeld leiden een 3tal sterren vrijwel direct naar het stelsel toe. Met een verrekijker word het stelsel al helemaal makkelijk vinden. Heb je een goede kaart waar hij op staat?
    "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
    - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Pak de twee linker sterren van cassiopeia...
      De twee die "liggen" verleng die afstand met 4 keer...
      daar zie je een vlekje..
      114mm refl. en 70mm refr.
      200mm dobson.. Meade Etx70, Meade Etx90 PE.

Commentaar

Misschien moet je de honden eens thuislaten?

Ik zoek altijd eerst Casiopea op en dan pak ik het 2e pootje van de W..
        ofwel de meest rechtse zo je wilt.. (die naar beneden staat)

Daaronder zitten de sterren van Andromeda, zoals Steem al zei..
        Dan tel ik inderdaad van beneden naar boven die 3 sterren die bijna boven elkaar lijken te staan en dan ga ik bij de bovenste ster een heel klein stukje naar rechts en daar is het "watje" watje zoekt..

Is het te volgen, of snapt geen hond het nu meer...
        Optiek Wausch & Lomp contactlenzen F0,1 D10mm
        ------------------------------------------------------------------

Uiteindelijk is toch Šlles de schuld van het onstaan van het universum.
        Auteur:Ik

Commentaar

Nee is wel duidelijk. Je moet idd bovenaan nog een klein stukje schuin rechts naar boven.
          "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
          - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Het is me nu wel duidelijk inderdaad. Met deze info MOET ik het wel vinden.

Desnoods laat de honden thuis met uitlaten

Commentaar

Origineel geplaatst door Kubrick
              Het is me nu wel duidelijk inderdaad. Met deze info MOET ik het wel vinden.

Desnoods laat de honden thuis met uitlaten
              Aan je woonplaats te zien, weet ik dat het wel lastig kan worden, even een stukje rijden de stad uit.

Commentaar

ik kijk altijd vanuit pegasus..

hier zie je de heldere sterren van andromeda, dit is hem wellis waar niet helmaal ( links van pegasus) , maar zo zie je hem vaak wel het helderst.. helemaal is ie zo:

ik kijk altijd via pegasus omdat het vierkant van pegasus heel groot en herkenbaar is in de lucht.. en aangezien daar andromeda aanvast zit is het een stukje makkelijker

Commentaar

Gezien! Thanks, mooi vlekje.

Commentaar

Toevallig dat je het er net overhebt. Gister ben ik me sinds een lange tijd weer eens gaan oriŽnteren aan de hemel. Gelijk wat nieuwe sterrenbeelden ontdekt waaronder de andromeda!
                    Daarna gelijk op zoek gegaan naar de M31, ook gelijk in beeld gekregen, zij het met wat kramp in de nek Grote verwachtingen had ik er trouwens niet van met m'n 110 mm Newton. Op het eerste gezicht was er een vlekje te zien, maar hoe langer ik keek, hoe meer je er uit kon zien!

Verder geslaagde avond, maar niet dť perfecte seeing gehad.. mede door de @#$ lichtvervuiling hier! Lijkt alsof het met de maanden erger wordt hier in het centrum
                    Let op: geld lenen kost geld

Commentaar

Werken...
                    X