Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Ben een beginneling en nu?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Ben een beginneling en nu?

Ik weet niet precies waar dit topic thuishoort, maar ik wil het een en ander vragen.
    Ik ben een beetje een nobie op dit gebied. Ik heb altijd al interesse gehad voor de natuur (en zijn werking) en vooral voor alles buiten ons kleine planeetje.
    Ik heb er verder nooit echt iets mee gedaan, omdat ik het altijd druk gehad heb met mijn opleiding. Nu ben ik er mee klaar en heb een vaste baan, en heb de behoefte om me verder te verdiepen in het heelal. Ik zou onder andere graag een telescoop willen.
    Nu is mijn vraag: wat is een goede telescoop voor een beginner en waar kan ik dit vinden. En hebben jullie eventueel nog andere tips voor een beginner.

Grt. Nick

ik denk dat je deze vraag beter kan stellen in het Telescopen toppic

of zoek eens rond op het forum, er is al erg veel gevraagd over beginners telescopen.

Wat een goede beginners telescoop is, hangt heel erg af van de prijs die jij er voorover hebt.
    [I]"Never doubt that a small group of thoughtful committed citizens can change the world' indeed, it's the only thing that ever has"[/I] - Margaret Mead

Commentaar

Telescoop aanschaffen

Via volkssterrenwacht Bussloo (bij Apeldoorn) kun je ook voor 3 maanden een 130 mm Newtonkijker huren. Dit kost E 50. Op deze manier kun je kijken of je de hobby echt leuk vindt en wat je kijker wensen zijn of worden.
      Koop echter geen speelgoed kijker, dat blijft zonde.
      Ook is het een goede zaak eerst eens uitgebreid met een verrekijker te oefenen, zodat je de weg weet tussen de sterren en sterrenbeelden.

Succes met je keuze, Bert
      Objectieven in huis met de maten: 22,30,35,44,50,56,65,70,80,88,100,127,150,200,250, 315 en 400mm

Commentaar

Werken...
      X