Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Eindelijk een telescoop: GSO 250, wat beginner vraagjes

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Origineel geplaatst door frankhermens
    Guido,

Mag ik vragen waar je je scoop gekocht hebt en wat je betaald hebt?

Frank
    Ja, dat mag, ik heb hem gekocht bij teleskop-service, en heb er 448 euro voor betaald (+verzend kosten)

http://www.teleskop-service.de/gssei...on.htm#GSD250E

Ik wou in eerste instantie de Economy Line 250mm voor 398, maar die was niet meer leverbaar.
    Wat hierboven staat klopt als 'n bus!

Commentaar

Origineel geplaatst door HoO_Germany
      Gefeliciteerd, welkom in het Forum Guido!
      Dank je

Commentaar

WAHOE!!!!!!!!!!! NOG EEN TWEELINGBROERTJE!!!!!
        gefeliciteerd met je aanwinst! het wordt nog druk met 250 dobsons!

Commentaar

250 dobsons ?! Ik tel er nog maar drie !

Commentaar

mwhahaha ja het is maar hoe je het bekijkt:P maar je hebt gelijk het is inmiddels een 3ling!

Commentaar

Haha, nou ik zie al dat ik in iedergeval lang niet de enige hier ben met zo'n kijker!

Commentaar

mmm, ik ben aan het twijfelen tussen een dob en een wide field refractor. Mss straks nog ene bij
                Celestron C8 - Orion ED100 - Orion ED80 - Skywatcher ST80 - Tasco 17TR- Omegon Argus 16x70 - Helios Naturesport 10x50- Meade LDX75- AZEQ5

Commentaar

Origineel geplaatst door Ilye
                  ik kwam terug binnen ermee en de spiegel dampte meteen aan, alsof het vocht erop viel.
                  De koele spiegel koelt de warme binnenlucht tot onder haar dauwpunt.

Oplossing: als er nog geen dauw op staat voor die binnen wordt gezet, hermetisch afsluiten (vooran, aan de oculairhouder *en* achteraan, bijvoorbeeld met een douchemuts). De koude buitenlucht in de tube zal stilaan verwarmen en de relatieve vochtigheid zal verlagen, en de vochtige binnenlucht kan niet aan de spiegels.

Na een uurtje of twee (dan moet de hoofdspiegel toch weer verwarmd zijn) wel alles openen - als het niet gelukt is wil je het vocht er niet op laten.
                  Alexis Cousein -- "Number Six is feeling unmutual today". Zelfgemaakte 400mm f/4.46 op Tom O. platform; 250mm f/4.8 Alkaid; Skywatcher 130mm f/5 reflector; 60mm Lunt.

Commentaar

Dat zeg ik, gelukkig nog iemand die het met mij eens is.

Commentaar

Werken...
                    X