Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Kometen of Meteoren?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Kometen of Meteoren?

Kort vraagje.
    Van eind oktober en de eerste 2 weken van November in de Ardennen, en het is nog altijd een droom van me om een komeet of meteoor te zien. Is dit rond deze tijd daar mogelijk?

Alvast bedankt,
    Mathijs.

Hoi Mathijs,
    Toevallig is er in oktober een komeet zichtbaar. Heb je een verrekijker?
    Meteoren zei je? Rondom 22 oktober zijn de Orioniden zichtbaar. Dan moet je vroeg in de ochtend gaan kijken. Vanaf 3 uur een ligstoeltje in het gras en rondom sterrenbeeld Orion gaan kijken.
    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Helaas, ik ben pas vanaf 28 Oktober in de Ardennen Alvast hartelijk bedankt voor het antwoord, nonetheless.

Commentaar

Geen probleem hoor Maar deze informatie geldt ook voor Nederland!
        30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Hmm, das waar Verder geen opties rond die tijd? En is het goed mogelijk om rond 3 uur wel een komeet te zien? (Lijkt me lastig overdag?)

Commentaar

Kijk hier eens Mathijs:
            http://www.astroforum.nl/viewtopic.php?t=3532
            En als je zelf geen telescoop hebt dan spreek je gewoon af om er bij iemand eens doorheen te loeren.

Commentaar

En een meteoor zien is geen probleem hoor!
              Gewoon in een luie stoel gaan zitten en een zo'n groot mogelijk deel van de sterrenhemel in een keer bekijken. Heerlijk genieten en je zal zien dat je zeker binnen een kwartier of een half uur een meteoor langs ziet komen...
              30 cm F5 Skywatcher Dobson, 68mm F14.7 en 10cm F5 refractors

Commentaar

Werken...
              X